No flash player!

It looks like you don't have flash player installed. Click here to go to Macromedia download page.


Home arrow > Races 2008 arrow Kings of Karting race 1 Emmen 2008
Kings of Karting race 1 Emmen 2008

De zaterdag verliep dramatisch, de training verliep alles behalve goed.

Een week voor de Kings of Karting konden we eindelijk onze nieuwe kart gaan testen.

Door het slechte weer op de zondagen konden we niet eerder trainen. Na lang wachten op goed weer en de beschikbaarheid van kartbanen was het eindelijk zover, jammer was het wel dat het een week was voor de kings.

Het team vertrok richting een kartbaan in Driebergen, ook nieuw was dat wij voor het eerst met Niels zouden gaan rijden, Niels was nieuw in het team gekomen in plaats van Job.

Na een dag gereden te hebben in Driebergen konden wij terug kijken op een geslaagde training.

De kart voelde goed aan en was meteen vertrouwd, ook de samenwerking met Niels was erg goed, laat het seizoen Kings of Karting maar komen. Wij zijn er klaar voor.

De eerste wedstrijd Kings of Karting stond gepland in Emmen, wij waren erg benieuwd hoe onze kart het ging doen in de race. De training in Driebergen was erg succesvol maar het is immers maar een training.

De zaterdag verliep dramatisch, de training verliep alles behalve goed. Van loslopende onderdelen tot de afstelling voor de race, het ging niet lekker. Na een hele dag van weinig rijden en veel sleutelen konden we de problemen enigszins verhelpen. Een goede afstelling aan het eind van de dag wilde maar niet lukken.

Zondag was het dan zover, het team had in de rijdersbriefing besloten om voor de afstelling te kiezen van de ochtend, in de ochtend sessie reden wij de beste tijden daarna werd het alleen maar slechter. Erg hoopvol was het dus niet!

Winfried en Niels reden de kwalificatie, dit bracht ons tot een 18 plaats overall op de grid. Het had net zo goed een 14 plaats kunnen zijn want plaats 14 tot 18 zaten erg dicht bij elkaar.

Voor onze klasse stonden wij op de 10 plaats op de grid.

Het team had besloten dat Niels de race zou beginnen, de maximale rijtijd tijdens de wedstrijd werd bepaald door een loting op 65 minuten. Het weer zag er goed uit, maar de weersberichten voorspelde in de loop van de dag regen.

Na Niels zijn rijtijd van ongeveer 60 minuten waren we een plaats terug gevallen, Niels had in de beginfase van de race een kleine botsing gehad waardoor hij enige plaatsen terug viel.

Niels wist de schade na 60 minuten te beperken tot een plaats verlies. Nu was het de beurt aan Ronald, het was nog steeds droog. Ronald zou rijden tot de eerste tankbeurt, het tanken was gepland wanneer de wedstrijd een uur en veertig minuten oud was. Na ongeveer een half uur rijden begon het serieus te regenen waardoor Ronald naar binnen moest komen voor regen banden en de wissel van rijder. Winfried nam de plaats van Ronald over en vertrok op vers regen rubber.

De regen stopte maar de baan was erg nat, na de maximale rijtijd van Winfried waren wij op geklommen tot plaats 12 overall. Het team Scuderia Signore 1 (super pro, kampioen van 2007) en  hun tweede team dat in de pro klasse rijd kende veel problemen. Hun tweede team viel ook uit met een kromme achteras.

Na wat wissels en tankbeurten was het weer de beurt aan Ronald. Niels had zich ontpopt tot een ware regen rijder en had het erg naar zijn zin. Ronald kwam de baan op toen de regen was gestopt, de baan was nog erg nat.  Na ongeveer een half uur te hebben gereden merkte Ronald dat de baan rap opdroogde. Zijn ronde tijden werden eerst sneller en naar mate de baan op droogde kelderde zijn ronde tijden, dit betekend dat de regen banden vervangen moesten worden door slicks. Maar als je naar boven keek was de lucht al weer aardig donker aan het worden. Ronald zou door rijden tot de volgende tankbeurt maar dat zou te lang duren.

Het signaal kwam echter veel eerder van Ronald dat er gewisseld moest worden. Winfried merkte dat op en wachtte Ronald op toen deze de pits in reed. Het team ging er van uit dat Ronald binnen kwam omdat de tanks leeg waren en dus tijd was om te tanken. Ronald kwam de pits binnen en brulde slicks !!!!!!!!! We moeten naar slicks!!!! Winfried dacht bij zichzelf “die gozer is gek, maar ja hij komt net van de baan af, dus hij zou het wel weten”.

Maar waarom zijn er nog geen andere teams naar binnen geweest voor slicks, zijn wij dan de eerste en de enigen die dan met slicks de baan op gaan. hmmmmmm

Het team twijfelde niet aan Ronald zijn optimisme en wisselde van regenbanden naar slicks.

Winfried nam na de wissel van banden en het tanken de beurt over van de o zo zekere Ronald.

Ronald gaf de waarschuwing door aan Winfried dat hij in de eerste twee bochten rustig aan moet doen omdat daar nogal wat modder lag.

Deze waarschuwing kwam wat te laat, Winfried stond in de eerste bocht al naast de baan.

Na veel gevloek en getier kwam hij weer de baan op en dacht waarschijnlijk: lekkere gozer is die Ronald, moet er zonodig  gewisseld worden van regen banden naar slicks lig ik de eerste bocht al naast de baan in de drek.

Na enkele ronde begon de wissel van regen banden naar slicks zijn vruchten af te werpen en kreeg Winfried weer een glimlach op zijn mond. Winfried kwam in zijn ritme en de bandjes kwamen lekker op temperatuur. Omdat wij de enige waren die op slicks reden was Winfried ruim 2 seconden sneller dan het hele veld. Door deze slimme zet en toch wel en risico-tje klommen wij op tot plaats 10 overal en plaats 6 in onze eigen klasse.

Niet lang daarna wisselde heel veel teams van rubber.

Niels zou voor het team de laatste stint voor zijn rekening nemen. Gelukkig voor ons reed het team van Weiniken wat op de vijfde plaats reed te lang door op regen banden. Zij moesten noodgedwongen nog een keer de pits bezoeken voor het wisselen van rubber. Door deze wissel belanden wij op plaats 5 en…… het begon weer te regenen.

Alle teams kwamen weer binnen voor de regenbandjes, ook wij. Wij verloren gelukkig geen plaatsen tijdens de wissel, al hadden wij wel 7 ronden achterstand op de nummer 4 en 1 ronde voorsprong op de nummer 6. Het team had zich er al bij neer gelegd om de race te eindigen als nummer 5 totdat kartnummer 91 (racemates.nl) noodgedwongen de pits op moest zoeken vanwege een aandrijvings probleem.

Niels kreeg in zijn oor te horen; trappen met dat hok, probeer zoveel mogelijk te winnen terwijl zij in de pits staan! Toen de Racemates weer de baan op waren gekomen reden wij op plaats 4. Niels wist die plaats vast te houden.

Overal zijn we geëindigd op plaats 10 net achter Sonic shadow.

Na een slechte training van zaterdag kunnen wij terugkijken op een geweldige zondag.

Met de nieuwe kart en ons nieuwe teamlid Niels zijn we 4e geworden in de pro klasse, een goed begin van het seizoen!

 

Kings of Karting 2008 race 1: Kwalificatie

Pos.Nr.Team naamMerkKlasseBesteVerschilGatRonde
11Koene RacingKoeneSP48.1564
225SpareRib ExpressKoeneSP48.2850.1290.12910
39Kombikart EkartKombikartSP48.3900.2340.10515
477HIK / van der HelmMS KartSP48.4360.2800.04610
5173K RacingMS KartSP48.4670.3110.03111
655H.S.R. Racing TeamKoeneP48.5420.3860.0759
74C2N / Telematch RacingKoeneP48.5680.4120.02619
852Sonic ShadowMS KartSP48.7190.5630.15111
96C2N 2 P48.8610.7050.14217
1015ToekanEnergyP48.8770.7210.01618
1110Van der Helm 2MS KartSP48.9010.7450.02422
1227Raek RacingMS KartSP48.9010.7450.00019
1391Racemates.nlKoeneP48.9550.7990.05414
1411B&B Racing 1KoeneP49.1130.9570.15810
1584Hesselink Endurance RacingMS KartP49.1751.0190.06227
1623Scuderia SignoreKoeneSP49.3661.2100.1913
1719Racemates.nl 2KoeneP49.4141.2580.04820
1822Biposto Racing TeamMS KartP49.4601.3040.0469
1928DamesKartTeam.nlms kartP49.5481.3920.08828
2099CK racingKombikartP49.8901.7340.34214
2183WeinekenMS KartP50.4052.2490.51520
2232Scuderia Signori 2KoeneP

Kings of Karting 2008 race 1: Wedstrijd

Pos.Nr.Team naamKlasseVerschilGatNr. PitsTijd in pitsBesteIn
11Koene RacingSP404 Ronden 611:2248.21939
2173K RacingSP-- 2 ronden --2:07.176712:5748.20566
377HIK / van der HelmSP-- 5 ronden --3:00.434714:0348.34341
49Kombikart EkartSP-- 8 ronden --3:04.938614:0648.485143
515ToekanP-- 11 ronden --2:31.179616:0248.74953
610Van der Helm 2SP-- 13 ronden --1:47.926714:3148.92453
755H.S.R. RacingP-- 15 ronden --2:21.806616:3648.47944
811B&B Racing 1P-- 17 ronden --1:24.193816:5948.86072
952Sonic ShadowSP-- 18 ronden --19.467718:1048.76248
1022Biposto Racing TeamP-- 25 ronden --6:58.600826:5948.82154
114C2N / Telematch RacingP-- 26 ronden --1:03.938825:4048.619142
1291Racemates.nlP-- 27 ronden --4:33.628827:1548.92253
1383WeinekenP-- 41 ronden --13:08.520930:1249.86998
1428DamesKartTeam.nlP-- 45 ronden --4:23.746936:1249.12446
1525SpareRib ExpressSP-- 60 ronden --91:06:3849.22443
166C2N 2P-- 61 ronden --50:07.2111246:3848.80753
1719Racemates.nl 2P19.26619.266724:5749.28239
1823Scuderia SignoreSP-- 69 ronden --5:46.061857:0549.28787
1984Hesselink Endurance RacingP71:36:5649.417116
2027RAEK RacingSP52:33:0548.95270
DNF99CK RacingP43:24:3348.87257
DNF32Scuderia Signori 2P353:2648.88149

Laatst geupdate op ( donderdag 04 december 2008 )
 
< Vorige

FOTO S

Sponsoren

A van Buuren
v. Heert Motorservice
Publitas ICT

Agenda

Agenda is leeg
© 2018 Biposto Racingteam
Joomla! is Free Software released under the GNU/GPL License.