No flash player!

It looks like you don't have flash player installed. Click here to go to Macromedia download page.


Home arrow > Race van het jaar arrow Race van het jaar 2006
Race van het jaar 2006


DE TEAMS:

Just 4 fun
Wei
Type 2 Racing
Daltons
Berends Racing
Blue racing
Ernemse Racers
De Smokey's
Helldrivers
Team RSE
J.A.M. racing
Rijschool Landwaard Racing
The Stigs
Biposto racingteam (winnaar van "de race van het jaar 2005")
Kemp Opleidingen Racing
D.T.S. Racing
De Spookrijders
Suzuki Racers
De Grashappers  derde in "de race van het jaar 2005".
S.A.M. Racing
J.W.C. Racing
The Hunters
De Winnaars
Formula 2
Homo Sapiens
3R Karting
Motorservice van Heerdt 1
Motorservice van Heerdt 2
14 afdva bergings-groep
IAS Racing
De Groot Racing
Martins Motorservice Raceteam

DE RACE:

Om de race nog meer strijd te geven en eerlijker te laten verlopen besloot de organisatie de drie snelste teams in de training hun kart te ruilen met de drie langzaamste teams.

Voor de start waren er al wat problemen met Blue racing. Robert van Blue racing spinde van de baan terwijl hij de kart naar de startopstelling reed, oorzaak lekke band.

Toen dat probleem op gelost was kon de race beginnen, Biposto vertrok als een na laatste.

De vlag viel en 32 karts stormde vervolgens op de eerste bocht af. 3R kwam heel slecht weg van plaats 3 en kwam al gauw in het gedrang terecht. Wat men al verwachte gebeurde, verschillende karts spinde in de eerste bocht van de baan of werden van de baan afgebotst. Winfried (die de race begon) kon alles ontwijken en na de eerste ronde lagen wij al op plaats 6.

Onze tactiek voor de race was (gezien onze start positie) dat wij al in de eerste ronde onze eerste wissel zouden maken. Het hele veld rijd immers in de eerste fase van de wedstrijd erg dicht op elkaar en zo verlies je weinig plaatsen. Onze tactiek werd bijgesteld toen Winfried al na de eerste bocht op plaats 6 reed en inliep op de kop. We besloten nu door te rijden tot de tankwissel.

Door de slechte start en een kart wissel van 3R waren zei terug gevallen naar de laatste plaats. De Grashappers die van plaats 26 vertrokken reden ook al snel in de top tien.

Het team wat het erg goed deed in de beginfase van de wedstrijd was IAS racing maar het noodlot sloeg bij dat team toe doordat er een wiel van de kart afgelopen was.

IAS racing reed toen op de derde plek en eindigde de race door dit voorval op de 23 plaats (volgend jaar weer een kans).

De titel strijd werd al snel bepaald door de Grashappers, Biposto, de Daltons, Type 2 racing, Blue racing en de oprukkende 3R racing.

Na drie kwartier ging de tankplaats open en meteen was het al een drukte van belang! Veel teams besloten vroeg te tanken waaronder wij. Winfried werd binnen gehaald en toen kregen wij een domper te verwerken. Het was toch wat drukker in de pit dan verwacht (er klapte twee teams voor ons de pitstraat in) en tijdens het inrijden van de pitstraat bleek Winfried iets te hard te hebben gereden. Een strafronde was het gevolg (shit)! Uiteindelijk zou die straf ronde ons een plaats in de race kosten.

Winfried reed na het tanken ongeveer nog een kwartier door en toen was het na de tweede verplichte wissel de beurt aan Ronald.Winfried verliet de race op plaats 6, Ronald kwam na de wissel terug in de wedstrijd op plaats 10. De kart waar Ronald in zat bleek een goede te zijn. De kart was snel en al gauw reden we op plaats 6.

Na ongeveer een half uur gereden sloeg voor ons het noodlot toe, de kart die zo goed reed begon in te houden! Waardoor was ons een raadsel. Gelukkig zag Winfried vrij snel dat de ronde tijden van Ronald drastisch omlaag gingen en gaf van uit de pitstraat aan dat er van kart gewisseld moest worden om verdere schade te voorkomen.

Ronald had het zelf ook in de gaten dat de kart behoorlijk inhield. En als je dan op het rechte stuk ingehaald wordt door Barry van het Ernemse racingteam, die met een hand het stuur vasthoud en zijn andere arm op de tank laat rusten. Vervolgens zijn vinger opsteekt en lijkt te zeggen; hè jongen, zie je aan het einde van de race wel weer! Enne, vergeet het licht niet uit te doen als je als laatste dit pand verlaat! Nou dan weet je het wel………..

Door de toch wat vroege verplichte wissel (we hadden graag nog wat langer door willen rijden omdat de kart goed reed), vielen wij terug naar plaats 8 met nog een half uur te gaan.

De kart waar Ronald toen de wedstrijd mee vervolgde was een stuk minder dan die daarvoor (voordat hij inhield). Wij hadden onze drie wissels gemaakt en nog een wissel om een betere kart te krijgen zou alleen maar meer plaatsen kosten, dus besloot het team de race maar uit te rijden met deze kart.

Voorin het veld werd er een strijd geleverd tussen de Grashappers en de toch altijd sterk rijdende 3R. Zij waren ook nog in het voordeel omdat zij hun drie wissels al hadden gedaan en de Grashappers nog een keer moesten wisselen. De Daltons die op plaats drie reden konden eigelijk niets meer inbrengen omdat ze een ronde achterstand hadden op de nummer twee en daarachter reed Blue racing die weer een ronde achterstand hadden op de Daltons.

De race werd afgevlagd, wij eindigde de race op plaats 7. De terechte winnaar werd 3R gefeliciteerd mannen! Eindelijk eindigde Martins motorservice voor Biposto, hun droom is uitgekomen.(dankzij onze strafronde….?).

Kort samenvattend was “de race van het jaar 2006 “een groot succes, puntje van kritiek was volgens velen dat er toch wel een groot verschil zat in karts.

Biposto wil Kartbaan Uitgeest enorm bedanken voor hun gastvrijheid en alle overige 31 teams voor hun deelname en enthousiasme. En niet te vergeten de dames Deborah, Naomi en Sabrina voor de film, foto’s en ontvangst van de teams.

Wellicht tot volgend jaar want dan is er weer een “race van het jaar” 2007!

 

Laatst geupdate op ( woensdag 05 december 2007 )
 
< Vorige   Volgende >

FOTO S

Sponsoren

A van Buuren
v. Heert Motorservice
Publitas ICT

Agenda

Agenda is leeg
© 2018 Biposto Racingteam
Joomla! is Free Software released under the GNU/GPL License.