No flash player!

It looks like you don't have flash player installed. Click here to go to Macromedia download page.


Home arrow > Race van het jaar arrow Race van het jaar 2005
Race van het jaar 2005

Op zondag 20 maart 2005 zal voor de tweede keer sinds het bestaan van het Biposto racingteam DE KART RACE VAN HET JAAR verreden worden.

Deze race zal verreden worden in EMMELOORD THE INSIDE TRACK.

In Emmeloord wordt er gereden met karts met een 270cc motor die 9 pk levert, waarmee ook indoor snelheden van ongeveer 70 km/u bereikt kunnen worden.

Het programma ziet er als volgt uit:

13:00 uur ontvangst

13:30 uur rijdersbriefing

13:45 uur kwalificatie ronde (om de startopstelling te bepalen)

14:00 uur start 2-uurs race

16:00 uur einde 2-uurs race

16:30 uur prijsuitreiking en evaluatie

17:00 uur einde programma

Het team bestaat uit minimaal twee coureurs.

Tijdens de race zal er minimaal drie keer gestopt worden.

Er mag tijdens de race geen gebruik worden gemaakt van communicatie apparatuur.

De startopstelling voor de kwalificatie is als volgt:

1 martins motorservice racing
2 landwaard racing
3 dirt devils
4 de slakken
5 de grashappers
6 motorservice van heerdt 1 racing
7 biposto racingteam
8 motorservice van heerdt 2 racing
9 rmc racing
10 vvz racing
11 j en r racing
12 blokker racing
13 rushkoff racing
14 doordouwers racing
15 kemp opleidingen racing

De race zou beginnen om een uur en daarvoor moest er nog gekwalificeerd worden.
Met een geklokte ronde zou de start opstelling bepaald worden.
Guido plaatste BIPOSTO op een mooie eerste plek met een tijd van 28:14
De GRASHAPPERS op plek twee met een tijd van 28:37 en de DIRT DEVILS op plek drie met een tijd van 28:41.

De race begon om tien over een en na drie ronden kwam het eerste pech geval al om de hoek kijken.
VAN HEERDT 1 moest na drie ronden hun kart omwisselen omdat de kart in de bochten in hield.

Het veld bleef in het begin dicht bij elkaar maar het werd toch al snel duidelijk dat er drie teams waren die moesten uit maken wie naar huis zou gaan met de wissel beker.

Het was regelmatig stuivertje wisselen tussen BIPOSTO de GRASHAPPERS en de DIRT DEVILS.
Na ongeveer een half uur gereden te hebben waren we terug gevallen naar een derde plek.
Met vijftien karts op de baan was het best druk en de ronde tijden varieerde onderling nog al.

RUSHKOFF RACING moest rijdend op de negende plek nood gedwongen de pits op zoeken omdat ze een lekke band hadden, ze verloren daardoor kostbare tijd.

Na 45 minuten ging de tankplaats open en BIPOSTO besloot Guido meteen naar binnen te halen.
Wij waren de eerste die gingen tanken en omdat we de eerste waren verloren we wat extra tijd omdat de stekker nog niet in het stopcontact zat om de pomp te doen werken zodat er getankt kan worden (foutje van het tankpersoneel)
Het tanken werd ook gebruikt om van rijder te wisselen.

Ronald nam het over van Guido, eenmaal weer op de baan zagen we dat we op plek 4 waren beland.
Na ongeveer een kwartier gereden te hebben reden we gelukkig weer op plek 1 maar we moesten nog twee keer wisselen en de race was nog lang.

Van HEERDT 2 eindigde op een voor hen teleurstellende 14 plek en dat kwam mede door de vele wissels 5 in totaal (drie verplicht) en omdat een coureur van dat team de verkeerde kant de pitstraat in reed.
Gelukkig gebeurde er niets gevaarlijks maar het kost natuurlijk erg veel tijd.

Het team wat niet lekker uit de verf kwam was RMC RACING die vorig jaar een verdienstelijke vierde plek op eiste.Zij eindigde de race op een achtste plek.

J.en R. RACING een team wat vaak in Emmeloord rijdt eindigde de race op een zeer goede vierde plek met zes ronden achter stand op de nummer 1.

Kemp opleidingen racing eindigde op een dertiende plek met 18 ronden achterstand op de nummer 1.

Een van de coureurs (Erik) was tijdens een aanvaring met een ander team geblesseerd geraakt aan de voet en wilde daarom graag gewisseld worden, maar dat werd door het team te laat op gemerkt waardoor Erik een paar ronde moest door rijden en met een geblesseerde voet rijd je natuurlijk geen toptijden.

Na drie kwartier gereden te hebben besloot Guido zoals afgesproken Ronald naar binnen te halen voor de tweede wissel.
Ronald zou dan het laatste kwartiertje weer gaan rijden en hadden we onze drie verplichte wissels gehad.
Ronald verliet de baan op plek 1 met twee ronden voorsprong op de nummer twee: de DIRT DEVILS.

De best of de rest is zeker MARTINS MOTORSERVICE, met een vijfde plaats net achter de nummer vier deden zij het zeker niet slecht.
Als je er van uit gaat dat de top vier teams zijn die regelmatig karten en zelfs wedstrijden rijden.

Het laatste half uur zou spannend worden, de DIRT DEVILS hijgde in onze nek en om onze laatste wissel veilig te kunnen maken moesten we minimaal een ronde voorsprong hebben.

De GRASHAPPERS reden op plaats drie maar hadden inmiddels vier ronden achterstand op ons.
De DIRT DEVILS hadden hun wissels al gehad en wij moesten nog een keer wisselen.
Gelukkig reed Guido voor wat hij waard was(ronde tijd 26:93) en crŽerde hij een voorsprong van twee ronden.

Toen gebeurde er iets waar BIPOSTO niet op gerekend had, Guido reed langzamer en langzamer.
Een twintigtal minuten voor het einde van de race kregen we een lekke band.
Gelukkig konden we deze noodzakelijke pitstop combineren met onze laatste verplichte wissel.
Ronald nam in een andere kart het stuur van Guido over.

Eenmaal weer op de baan behielden we de koppositie met nog een ronde voorsprong.
Ronald gaf de kop niet meer uit handen en reed in de slotfase van de wedstrijd zijn snelste tijd 27:13.
Met uiteindelijk twee ronden verschil op de nummer 2 wonnen wij de race.

UITSLAG KWALIFICATIE

 

      TEAMS                              RONDE TIJD 

 

BIPOSTO RACINGTEAM28.14
GRASHAPPERS28.37
DIRT DEVILS28.41
MOTORSERVICE V HEERDT 228.52
J EN R RACING28.53
MARTINS MOTORSERVICE28.87
R.M.C. RACING29.02
LANDWAARD RACING29.38
BLOKKER 29.44
DE SLAKKEN29.79
KEMP OPLEIDINGEN RACING29.81
RUSHKOFF RACING29.87
DOORDOUWERS29.94
MOTORSERVICE V HEERDT 130.11
VVZ RACING30.15

UITSLAG RACE

                                                              LAPS     BEST LAP  DIFF

BIPOSTO RACINGTEAM 24626.93
DIRT DEVILS24427.31LAPS 2
DE GRASHAPPERS24227.75LAPS 4
J EN R RACING24027.25LAPS 6
MARTINS MOTORSERVICE24027.59LAPS 6
MOTORSERVICE V HEERDT 223527.32LAPS 11
LANDWAARD RACING23427.98LAPS 12
R.M.C.RACING23427.41LAPS 12
BLOKKER RACING23327.38LAPS 13
DE SLAKKEN23227.65LAPS 14
DOORDOUWERS RACING23027.55LAPS 16
RUSHKOFF22928.01LAPS 17
KEMP OPLEIDINGEN RACING22828.42LAPS 18
MOTORSERVICE V HEERDT 122627.78LAPS 20
VVZ RACING21229.12LAPS 34

Laatst geupdate op ( woensdag 05 december 2007 )
 
< Vorige   Volgende >

FOTO S

Sponsoren

A van Buuren
v. Heert Motorservice
Publitas ICT

Agenda

Agenda is leeg
© 2018 Biposto Racingteam
Joomla! is Free Software released under the GNU/GPL License.