No flash player!

It looks like you don't have flash player installed. Click here to go to Macromedia download page.


Home arrow > Races 2010 arrow Race 3 en 4 Kings of Karting Emsburen Einde kampioenschap voor ons
Race 3 en 4 Kings of Karting Emsburen Einde kampioenschap voor ons

Wie Ronald v d Hengel aan heeft getikt en waarom zullen wij nooit weten, het gebeurde buiten het zicht van de pit achteraan op de baan.
Wat wij wel weten is dat (wederom in Emsburen) het kampioensschap voor ons voorbij is. We zijn door deze twee nul resultaten terug gevallen naar plaats 5 in het kampioenschap en staan te ver achter om nog in de top drie terecht te komen.

Na de tweede plaats in Berghem kon het team zich nu opmaken voor het eerste race weekend van het seizoen.
Vorig jaar begon het seizoen met een race weekend en dat was voor ons niet zo groot succes
(lees hier het verslag daarvan).
Wij verloren toen in dat weekend al het kampioenschap, laten we hopen dat dat nu niet het geval zal zijn…..

Het team was al op vrijdag in Emsburen om te trainen, Ronald v.d. Hengel kon wegens zijn werk niet mee trainen maar zou er zaterdag en zondag gewoon bij zijn.
De training verliep goed, het team kende geen problemen en vond al snel een goede afstelling, ofschoon Thomas nog nooit op deze baan heeft gereden vond hij al snel zijn ritme.
Wij besloten de training met een tijd (door Thomas gereden) van 43 rond en Ronald een paar tiende langzamer.
Om mee te doen in de race moesten wij een tijd rijden van in de 42, aan die tijd kwamen wij niet maar wij wisten dat het goed ging komen omdat onze wedstrijd motoren een klap sneller zijn dan onze trainingsmotoren.

Zaterdag voorafgaand de race nog een korte training, de wedstrijd van drie uur zou om vier uur die middag beginnen.
Voorafgaande aan de wedstrijd was er weer een ouderwetse kwalificatie en geen kansloze loting.
Thomas zette het team in die kwalificatie naar een tweede plaats in onze klasse en op de negende plaats algemeen met een tijd van 42.108

Met een tweede plaats op de grid en negende algemeen en de meeste van onze concurrenten achter ons begon Thomas de race. Wij hadden voor het eerst een ere straf en deze zou dan gehalveerd worden omdat dit een race is van drie uur. Het team besloot om deze straf meteen in te gaan lossen. Nadat het hele veld over startfinish was gekomen konden wij Thomas binnen halen voor onze straf, het veld zit in de begin fase van de wedstrijd erg dicht bij elkaar dus hoopte wij door de straf in het begin van de wedstrijd in te lossen weinig tijd te verliezen.
Thomas kon gewoon bijna een uur rijden terwijl andere hun straf kwamen inlossen, de rijtijd was bepaald op 65 minuten.

Nadat iedereen zijn straf had ingelost (de nummers 1 tot 4 in het kampioenschap) en CK door een tik de baan verliet maar gelukkig weer door konden lagen wij op een derde plaats in onze klasse. Ondanks dat wij meer dan een uur op de tanks kunnen rijden had het team een strategie uitgedacht om Thomas na zijn stint van een uur te laten tanken zodat Ronald geen extra gewicht hoefde mee te nemen vanwege het met volle tanks rijden. Door de volle tanks zouden we wat speel ruimte krijgen met de volgende tankstop.

Thomas begreep de boodschap om te gaan tanken helaas niet via de boardradio en reed de tankplaats voorbij en maakte zich klaar voor een rijderswissel met Ronald t. B.
Jammer, maar er was nog geen man overboord (alleen Ronald kon na een half uur binnen komen om te tanken en dat is erg weinig stint tijd). Ronald kwam na een half uur binnen voor de tankbeurt maar op dat moment schoot er net een team voor hem ook naar binnen om te tanken. Ronald kon niet meer de baan op om een ronde later binnen te komen.
Pech!! want dit kost erg veel tijd…..

Thomas nam het stuur over van Ronald t. B zou een stint rijden van ongeveer 40 minuten zodat Ronald v.d. Hengel het laatste uur voor zijn rekening kon nemen.
Wij lagen op plaats 5 in onze klasse en hadden geen zicht meer op plaats 4 en zeker niet om op het podium te komen of er moeten er een paar uitvallen wat in de super-pro al was gebeurd.
Het team besloot om deze wedstrijd op te geven en gewoon dan maar vijfde te worden.
Gelukkig was de nummer zes zover van ons verwijderd dat wij zonder plaats verlies nog konden gaan tanken om zo de volgende dag met volle tanks de wedstrijd van zes uur te beginnen.

Ronald v d Hengel startte zijn stint van ongeveer 50 minuten en zou dan een paar minuten voor het einde van de wedstrijd gaan tanken. Hij hoefde alleen maar de kart thuis te brengen en hem na de wedstrijd met volle tanks in het park –ferme te zetten.
De karts moeten na de wedstrijd in het park-ferme gezet worden er mag dan niets meer aan gedaan worden om zo de wedstrijd van zondag te beginnen, dus waar je mee eindigt moet je ook weer mee beginnen.
Leuk bedacht maar :

Ronald werd naar eigen zegge in een bocht behoorlijk aangetikt waardoor hij van de baan gleed. Hij kwam vervolgens weer de baan op maar merkte al snel dat het over en uit was, achteras krom!
Een kwartier voor tijd kwam Ronald al hobbelend de pit in en toen merkte ook wij dat het over was.
Een achteras vervang je niet in een kwartier en om nou morgen terwijl de race bezig is een achteras te vervangen en zodoende met een achterstand de wedstrijd te beginnen zagen we eigenlijk niet zitten. Het team besloot na enig beraad om huiswaarts te keren en de race van zondag maar te laten voor wat het is.

Wie Ronald aan heeft getikt en waarom zullen wij nooit weten, het gebeurde buiten het zicht van de pit achteraan op de baan.
Wat wij wel weten is dat (wederom in Emsburen) het kampioensschap voor ons voorbij is. We zijn door deze twee nul resultaten terug gevallen naar plaats 5 in het kampioenschap en staan te ver achter om nog in de top drie terecht te komen.

Voor Ronald t. B en Evert is het weer zaak om de kart weer op te lappen voor wellicht de volgende race dit maal in België wie zal het zeggen!!!!

Laatst geupdate op ( zondag 25 juli 2010 )
 
< Vorige   Volgende >

FOTO S

Sponsoren

A van Buuren
v. Heert Motorservice
Publitas ICT

Agenda

Agenda is leeg
© 2018 Biposto Racingteam
Joomla! is Free Software released under the GNU/GPL License.