No flash player!

It looks like you don't have flash player installed. Click here to go to Macromedia download page.


Home arrow > Races 2010 arrow Race 2 Bergem 2e plaats 7e algemeen
Race 2 Bergem 2e plaats 7e algemeen
Ronald t. B kwam maar niet voorbij B&B Racing (super-pro) ondanks dat Ronald sneller was kwam hij er niet voorbij. Dit gevecht duurde te lang, jammer dat B&B Racing ons ophield. Als Marc van B&B Racing Ronald voorbij had laten gaan en zou aanhaken zouden we beiden sneller zijn. Nu hield Marc echter de boel zodanig op dat Ronald zijn rondetijden twee sec langzamer waren. Ronald werd wat eerder binnen gehaald door het team om zo niet nog meer tijd te verliezen.



De tweede race in Berghem, waar wij niet zo goede ervaringen hebben (lees verslag Berghem 2009) zou een erg natte race worden. Arthur Vogels die eenmalig debuteerde in ons team is vervangen door nog een Ronald. Ronald van den Hengel zal voor de rest van het seizoen ons team versterken, en daar zijn erg blij mee!

Zaterdag ging de training bijzonder goed, wij hadden verwacht een natte training mee te gaan maken maar dat viel erg mee. Zondag zou het erg veel gaan regenen, dus was het jammer dat wij zaterdag pas aan het einde van de dag (toen het wel ging regenen) een afstelling konden gaan zoeken voor de race van morgen. Op droog vonden wij een goede afstelling maar daar hadden we eigenlijk niets aan.
De kart ging op droog als een kogel, vorig jaar worstelde we om de kart onder de 57 seconden te krijgen (wat niet lukte), nu sloten wij de droge training af met een 56 blank door Thomas gereden en een 56.02 door Ronald t. B. gereden.

Het begon zaterdag te regenen maar lang niet zoveel als zondag. Gelukkig vonden wij ook een goede regen afstelling en met een tijd van in de 1 minuut 3 konden wij met de top mee doen.

Zoals gezegd zondag zou een erg natte dag worden en dat werd het ook, Ronald t. B. was hier niet echt blij mee want in de regen rijden is niet echt zijn ding. Thomas heeft veel ervaring in de regen en Ronald v.d. H. wat hij bewezen heeft bij Sonic Shadow is ook een goede regenrijder.

Door een loting starten wij de race in het midden veld terwijl onze directe concurrente voorin te vinden waren. Thomas zou zoals gewoonlijk de race starten, omdat alle teams op hagel nieuwe regenbanden starten besloot de wedstrijdleiding om drie opwarmrondes te doen voordat de race zou beginnen.
Koene die van plaats 1 zou vertrekken moest het tempo aangeven, er mocht niet ingehaald worden. Maar als je zou spinnen tijdens de opwarmrondes kon je achteraan beginnen….Echter viel uitgerekend Koene stil omdat er een motor mee ophield. De nummer een kon dus achteraan beginnen maar dat zou achteraf niet zo veel uitmaken.

De race begon om 12 uur en iedereen hield zijn hart vast voor de eerste bocht. Gelukkig kwam iedereen zonder kleerscheuren door de eerste bocht. CK Racing kreeg in de beginfase van de wedstrijd een tik waardoor ze spinde en net voor ons weer de baan op reden, Thomas reed toen op plaats 17 algemeen.

Het duurde een paar ronde om te wennen aan de natte omstandigheden, maar al snel gingen de rondetijden van Thomas naar beneden en gingen de tijden naar de 1.04 terwijl de top hoog in de 1.03 reden. Ondanks dat Koene achteraan moest beginnen reed Mike als een warm mes door de boter en lag binnen no time op de eerste plaats. V.d. Helm kende een slecht weekend zij vielen uit vanwege een botsing met Spare rib expres.
De enige bedreiging voor Koene was Kombi-kart E kart, die uiteindelijk op plaats twee eindigde terwijl Kombi-kart E kart in de slotfase van de race als een kogel gingen en rap in liepen op Koene.
Koene kon het tempo van Kombi-kart E kart niet bijhouden mede omdat de regenbanden van Koene slicks waren geworden. Even dachten we dat Kombi-kart E kart de wedstrijd zou gaan winnen omdat zij vlak voor het einde Koene nog inhaalde, gelukkig voor Koene was dat zij een ronde voor lagen.
Terug naar onze klasse, CK Racing ging erg goed en reden weldra op plaats een, KCR-Veersedamauto en 2MG Racing vormde samen de top 3. Fejo Racing, de Race Mates en natuurlijk wij bengelde daar ergens achteraan. Mede door de erestraffen (dit om het veld dichterbij elkaar te krijgen) reden wij op de helft van de wedstrijd op plaats 2.

De plaatsen een tot vier krijgen een erestraf, de nummer 1 moet de pit in gaan en daar 30 sec blijven, de nummer 2 krijgt 20 sec aan de broek en de nummer 3 krijgt 10 sec. Het team dat op plaats 4 staat in het kampioenschap krijgt een stop en go.

Ronald t. B kwam maar niet voorbij B&B Racing (super-pro) ondanks dat Ronald sneller was kwam hij er niet voorbij. Dit gevecht duurde te lang, jammer dat B&B Racing ons ophield. Als Marc van B&B Racing Ronald voorbij had laten gaan en zou aanhaken zouden we beiden sneller zijn. Nu hield Marc echter de boel zodanig op dat Ronald zijn rondetijden twee sec langzamer waren. Ronald werd wat eerder binnen gehaald door het team om zo niet nog meer tijd te verliezen.

Fejo Racing ging in de slot fase van de wedstrijd erg snel, dit was raar omdat zij de hele wedstrijd nauwelijks in beeld reden. Achteraf bleek dat ze met een slecht setje regen banden reden, hun bandenwissel pakte goed uit! Echter hadden zij zo’n achterstand op gelopen dat er niet meer in zat dan een derde plek.

Toen het echt regende gingen wij erg goed, zowel Thomas, Ronald v.d. Hengel en Ronald t. B. Echter wanneer het wat droger werd gingen wij wat minder, terwijl andere teams dan in de 1.03 begonnen te rijden bleven wij in de 1.04 rijden. Wij maakten ons daar geen zorgen over want wij wisten wat daar de oorzaak van was en onze voorsprong op de nummer drie (toen nog de Race Mates) was voldoende om plaats twee zeker te stellen.

CK Racing besloot om nog binnen te komen om de voorbanden te wisselen naar nieuwe regenbanden. Door deze wissel belanden wij op plaats 1, maar wij moesten nog een keer wisselen.
Uiteindelijk behaalde wij plaats twee, op 22 seconden achterstand van CK en één ronde voorsprong op plaats drie Fejo Racing!

Wij zijn op de tweede plaats geëindigd het beste resultaat ooit maar wat nog veel leuker is dat wij zevende algemeen zijn geworden.
Wellicht als Ronald niet zo lang opgehouden werd door B&B Racing zat er ook nog een zesde plaats algemeen in want wij waren veel sneller dan Spare rib expres…….

Ronald t. B. heeft met zijn ronde tijden van in de 1.04 laag bewezen dat hij ook in de regen kan rijden dus “Ronald niet meer zo zeuren wanneer het weer regent”. Het team had deze race gekozen voor een bandenspanning voor erg nat weer. Deze keuze pakte goed uit als het idd. erg nat was, jammer genoeg werd het soms wat droger en dan was de bandenspanning te hoog waardoor wij niet onder de 1.04 kwamen.
In de regen is het belangrijk om de boel heel te houden en te blijven rijden, dit hebben wij gedaan al rekenen wij ons na de behaalde tweede plaats niet rijk. Mede omdat wij in de volgende wedstrijd ook een erestraf aan onze broek krijgen. Hopelijk krijgen wij nog veel erestraffen, ben er gek op!!!!!

Wij staan nu op plaats drie in onze klasse en tiende algemeen.

Tot de volgende race in Emsbüren.




Podium : 1e plaats C K Racing, 2e plaats Bipostoracing team, 3e plaats Fejo Racing

UITSLAG BERGEM :

 1 Koene Racing  sp
 2 Kombikart Ekart sp
 3 Racemates.nl  sp
 4 C2N / Telematch Racing  sp
 5 CK Racing  p
 6 HIK / SpareRib Express  sp
 7 Biposto Racing Team  p
 8 Double U Racing  sp
 9 BB Racing  sp
10 FeJo-Racing  p

Wil je weten waar wij staan : Klik hier om naar de tussenstand te gaan.
 
 
Laatst geupdate op ( zondag 27 juni 2010 )
 
< Vorige

FOTO S

Sponsoren

A van Buuren
v. Heert Motorservice
Publitas ICT

Agenda

Agenda is leeg
© 2018 Biposto Racingteam
Joomla! is Free Software released under the GNU/GPL License.