No flash player!

It looks like you don't have flash player installed. Click here to go to Macromedia download page.


Home arrow > Races 2010 arrow Race 1 Ondanks pech toch weer vijfde
Race 1 Ondanks pech toch weer vijfde


Veldhoven beloofde een rare race te worden omdat het ‘t ene moment droog was en het volgende weer nat. Vele teams konden niet van tevoren trainen op regenbanden omdat deze er simpel weg niet waren.
Dit seizoen rijden we niet meer op Maxxis banden maar op Bridgestone banden.
Wij hebben de zaterdag voor de race ondanks dat het nat was, getraind op slicks en dat ging eigenlijk niet eens zo verkeerd. Vele teams trainden op slicks omdat het gerucht ging dat de regenbanden er niet op tijd zouden zijn voor de race en dat we de wedstrijd ondanks de regen op slicks zouden gaan rijden.
De regenbanden waren er inderdaad niet op tijd maar wel een ander type, de wedstrijdleiding besloot daarom eenmalig om gewoon met deze banden te gaan rijden.


Even leek het er op dat wij het seizoen Kings of Karting 2010 moesten laten voor wat het is.
Ronald had alles wel weer gereed maar de rijders lieten het vooralsnog afweten, Arjan besloot weer verder te gaan met indoor wedstrijden en Evert kan voorlopig niet rijden vanwege zijn rug. Ronald ging op zoek naar andere rijders, maar dat bleek nog niet mee te vallen.
Thomas werd uiteindelijk gevonden als een van de vaste rijders voor het team. En voor de eerste race vond het team Arthur Vogels. Ronald van den Hengel zal in Berghem, Spa en Hahn voor het Biposto racingteam uitkomen.
Voor de derde race in Emsburen (race weekend) zal Ronald nog op zoek moeten naar een derde rijder.

Veldhoven beloofde een rare race te worden omdat het ‘t ene moment droog was en het volgende weer nat. Vele teams konden niet van tevoren trainen op regenbanden omdat deze er simpel weg niet waren.
Dit seizoen rijden we niet meer op Maxxis banden maar op Bridgestone banden.
Wij hebben de zaterdag voor de race ondanks dat het nat was, getraind op slicks en dat ging eigenlijk niet eens zo verkeerd. Vele teams trainden op slicks omdat het gerucht ging dat de regenbanden er niet op tijd zouden zijn voor de race en dat we de wedstrijd ondanks de regen op slicks zouden gaan rijden.
De regenbanden waren er inderdaad niet op tijd maar wel een ander type, de wedstrijdleiding besloot daarom eenmalig om gewoon met deze banden te gaan rijden.

De race begon nat dus iedereen vertrok op regen banden. Thomas zou voor ons de race beginnen, Thomas vertrok op plaats 11 algemeen.(van de 28). De start verliep goed en Thomas reed een goede stint. Na Thomas kwam Arthur de baan op, wij reden toen op plaats negen algemeen.
Ook Arthur reed een goede stint al tetterde hij er wel af en toe van de baan af , maar gelukkig geen schade als gevolg. Tijdens Arthur zijn stint was het inmiddels zo droog geworden, dat hij op slicks reed.
Ronald was na Arthur aan de beurt, de stint tijd  was bepaald door loting op 60 minuten, dus toen Ronald de baan op kwam was de wedstrijd al twee uur bezig en alles ging goed.
Het team had zeker gezien het verloop wat de wedstrijd een top drie voor ogen, mede omdat Ronald op plaats twee reed in onze klasse, maar de wedstrijd was nog lang….
Ronald werd precies op tijd binnen gehaald door het team want het begon te regenen, we konden de rijders wissel mooi combineren met het wisselen van banden.

Thomas ging op regenbanden de baan op en reed wederom een goede stint. Thomas merkte bijna aan het eind van zijn stint dat de kart naar rechts trok en moeilijk de bochten in wilde gaan. Het team zag wellicht een goede klassering in rook op gaan, al wisten wij niet wat er aan de hand was. Thomas reed zijn stint uit en het was weer de beurt aan Arthur, na een vlugge inspectie aan de kart waar we niets raars zagen werd Arthur de baan op gestuurd.
Ook Arthur merkte dat de kart niet deed wat hij wilde en na een half uur gereden te hebben besloot het team hem naar binnen te halen want de kart was inmiddels niet meer op de baan te houden.
Arthur kwam binnen, de kart werd op de bok gezet en toen zagen we dat de fusee lagers kapot waren. Het gekke was dat in de training van zaterdag van de zelfde fusee de lagers kapot gingen dus dit waren gloed nieuwe lagers.
We hebben enige tijd in de pit gestaan voor de reparatie, gelukkig was er hulp van Ronald van der Hengel en natuurlijk Evert.   
Natuurlijk konden wij een goede klassering wel vergeten, wij werden terug gezet naar plaats zeven in onze klasse, helaas.

De kart deed weer wat hij moest doen en wij konden ons nog opwerken naar plaats vijf en dat was het maximale wat we eruit konden halen. Het schijnt dat het Biposto racingteam patent heeft op plaats vijf.
Arthur wist gelukkig in zijn laatste stint op slicks de snelste ronde tijd neer te zetten in onze klasse, dat levert het team een extra punt! Hierdoor staan we nu gedeelde vierde in het klassement samen met 2 MG.

In de super-pro ging bij de start van de race VDH Motorsports er als een raket vandoor. Senna Koolen had ook al met afstand naar de pole gereden. In het tweede uur van de race ging het echter mis. Tot twee keer toe ging een fusee kapot. Aan de kop wisselden C2N Telematch en Kombikart Ekart elkaar af, tot het laatste uur. Koene Racing kende snellere bandenwissels dan Kombikart Ekart, dat bovendien een extra stop moest maken omdat bij een wissel vergeten was een slick te vervangen voor een regenband... C2N Telematch viel terug door technische problemen. Een onnavolgbaar snelle Kris Kegels liet Kombikart Ekart in het laatste uur op een natte baan geen kans meer en zette zijn terugkeer bij Koene Racing luister bij met een overwinning. VDH Motorsports kwam nog sterk terug tot een derde plaats.

UITSLAG PRO:

1    30    KCR-Veersedamauto
2    99    CK Racing
3    69    FeJO-Racing
4    60    2MG Racing
5    22    Bposto Racing Team
6    28    Profun Racing
7    14    Fast Forward Racing
8    83    Wijnen
9    84    Van den Bos
10    8    De Zaak Emmerik
11    19    Racemates.nl

UITSLAG SUPER-PRO :

1    1    Koene Racing
2    9    Kombikart Ekart
3    77    VDH Motorsports
4    42    Double U Racing
5    4    C2N / Telematch Racing
6    11    B&B Racing
7    91    Racemates.nl
8    25    HIK / Sparerib Express

Laatst geupdate op ( vrijdag 07 mei 2010 )
 
< Vorige   Volgende >

FOTO S

Sponsoren

A van Buuren
v. Heert Motorservice
Publitas ICT

Agenda

Agenda is leeg
© 2018 Biposto Racingteam
Joomla! is Free Software released under the GNU/GPL License.