No flash player!

It looks like you don't have flash player installed. Click here to go to Macromedia download page.


Home arrow > Races 2009 arrow Kings of Karting race 7 Veldhoven 2009
Kings of Karting race 7 Veldhoven 2009

Huib zou de race beginnen en op regenbanden. De nieuwe slicks die wij moesten gebruiken (wegens het in de top zes staan) konden nog even achterwege blijven.
De maximale rijtijd werd bepaald op 75 minuten, Huib werd na ongeveer 70 minuten binnen gehaald voor een rijderswissel en gelijk maar een bandenwissel, de regenbanden werden vervangen door slicks.
Achteraf bleek het wat te vroeg te zijn voor slicks, doordat er op regen banden nog snellere tijden gereden werd dan op slicks. Toch besloten wij de banden te wisselen omdat dit gecombineerd kon worden met de rijderswissel.

Het duurde even maar eindelijk het verhaal van de laatste race van het seizoen Kings of Karting 2009. Dit keer waren wij te gast in veldhoven voor een zes uurs race.
Voor ons was 2009 niet zon best seizoen ondanks onze derde plaats in Emmen, maar laat ik me nu maar beperken tot de race in Veldhoven, terugblikken kan altijd nog.

Arjan was vervangen door Huib, Huib heeft enige ervaring in de Kings maar toen hij begon met zijn eigen kartshop had hij weinig of geen tijd meer om te karten.
Huib vond het erg leuk toen wij hem vroegen om de laatste race in te vallen voor Arjan.

Het was een raar weekend wat weer betreft, zaterdag was nat maar de training ging goed, terwijl in de regen rijden niet geheel ons ding is.
Ondanks dat het ophield met regenen bleef de baan hele dag nat, dus de slicks konden in de aanhangwagen blijven.

Zondag zou het droog blijven maar de baan zou nog heel lang nat blijven, dus werd de kwalificatie op regenbanden verreden.
Het ging erg goed, Huib reed een tijd die goed genoeg was om ergens voorin te beginnen met de race. De kwalificatie moesten wij echter onderbreken voor het repareren van een gaskabel, gelukkig nu, in de race zou het vervelender zijn.

Huib zou de race beginnen en op regenbanden. De nieuwe slicks die wij moesten gebruiken (wegens het in de top zes staan) konden nog even achterwege blijven.
De maximale rijtijd werd bepaald op 75 minuten, Huib werd na ongeveer 70 minuten binnen gehaald voor een rijderswissel en gelijk maar een bandenwissel, de regenbanden werden vervangen door slicks.
Achteraf bleek het wat te vroeg te zijn voor slicks, doordat er op regen banden nog snellere tijden gereden werd dan op slicks. Toch besloten wij de banden te wisselen omdat dit gecombineerd kon worden met de rijderswissel.

Ronald ging de baan op en al gauw kwamen we erachter dan het setje banden niet de beste waren, Koene had dit ook een keer bij een race (waarschijnlijk bestaat er altijd een kans dat je een slecht setje treft). De slicks waren nu de betere band omdat de baan opgedroogd was, maar dat gold zeker niet voor ons. We kregen maar geen grip, ook niet door de bandenspanning te verhogen of door te verlagen.
Evert ging de baan op en ondervond hetzelfde, de stukken rubber vlogen om je oren.
Na een tijdje gemodderd te hebben besloot Ronald voor een bandenwissel, er werd een oud setje banden op de kart gezet en krijg nou wat!!! De kart ging weer als een kogel.
Eindelijk deden we weer mee, maar het was al te laat.

Door de vele wissels en het wisselen van banden waren wij teruggevallen naar de laatste plaats, ach een goede indicatie van het hele seizoen.

Doordat de kart weer goed reed wisten we nog twee plaatsen te winnen maar omdat Huib iets te licht was na de weging verloren wij deze plaatsen helaas weer.

Gelukkig behielden wij onze zesde plaats in het kampioensschap ondanks deze slechte race.

Het team bedankt Huib voor zijn inzet.

En hoe verging het de andere teams tijdens deze laatste race? De opdracht voorafgaand aan de race was simpel voor VDH Motorsports1; winnen, liefst nog met een bonuspunt voor de pole-position. Dan nog had TripleK de beste troeven in handen, want een tweede plaats zou te allen tijde volstaan voor de titel.
De voorbereiding was voor de meeste teams niet ideaal. Het was de hele zaterdag nat, terwijl voor zondag droog weer was voorspeld. Die voorspelling klopte, maar de regenbanden waren toch nodig aangezien de baan s ochtends nog nat was. Dat zorgde meteen voor de eerste discussie tussen de twee titelkandidaten over welke regenbanden te gebruiken. Zoals meestal op een natte baan was de pole-position voor Senna Koolen, waardoor VDH Motorsports het bonuspunt binnenhad. Maar Koene en TripleK zaten er niet ver achter. Een verrassende zevende startplaats (de pole in de pro-klasse) was er voor het debuterende team Veersedam-KCR.

VDH Motorsports1 maakte het zichzelf moeilijk door te laat op de grid te verschijnen, waardoor het team vanuit de pitstraat moest starten en dus het veld van achteren moest oprollen. Dat lukte bijna, alleen Koene was op Veldhoven ongenaakbaar. Mike Koene was na de start meteen los van de rest van het veld en de overwinning kwam zes uur lang niet in gevaar. Meer spanning was er voor TripleK, dat dankzij de koppositie van Koene aan een vierde plaats voldoende zou hebben voor de titel, vooropgesteld dat Koene geen problemen zou krijgen. Nick en Mark Kappen reden continu in de top vier rond, mede doordat Sparerib Express uitviel met remproblemen, Kombikart ekart het eerste uur op een natte baan moeilijkheden kende en C2N/Telematch een reparatie moest uitvoeren. Kombikart ekart kwam nog sterk terug naar de vierde plaats. Na zes uur rijden was de titel binnen.

Uitslag 6-uursrace algemeen: 1 Koene Racing 369 ronden; 2 VDH Motorsports 1 367; 3 Triple K Racing 364; 4 Kombikart Ekart 364; 5 C2N Telematch Racing 363; 6 Veersedam-KCR (pro1) 361; 7 RAEK Racing 360; 8 VDH Motorsports 2 359; 9 2MG Racing (pro2) 358; 10 CK Racing (pro3) 358.
Uitslag 6-uursrace pro-klasse: 1 Veersedam-KCR 361 ronden; 2 2MG Racing 358; 3 CK Racing 358.

 
Volgende >

FOTO S

Sponsoren

A van Buuren
v. Heert Motorservice
Publitas ICT

Agenda

Agenda is leeg
© 2018 Biposto Racingteam
Joomla! is Free Software released under the GNU/GPL License.