No flash player!

It looks like you don't have flash player installed. Click here to go to Macromedia download page.


Home arrow > Races 2009 arrow Kings of Karting race 5 en 6 Hahn 2009
Kings of Karting race 5 en 6 Hahn 2009



In onze klasse was Racemates.nl opnieuw oppermachtig en daarmee is de titel in de pro-klasse een feit. B&B Racing moest de tweede plaats deze keer laten aan CK. Het moest zelfs alle zeilen bijzetten om de derde plek vast te houden tegenover 2MG. In het laatste half uur reden beide teams bumper aan bumper. Ondanks tanks die eigenlijk vijf minuten voor de finish leeg hadden moeten zijn en een koppeling die door de stoel heen in de rug van de rijder draaide, hield Arjen van B&B de derde plaats vast. De race had geen ronde langer moeten duren. Voor ons zetten het pech weekend in race 2 door, Arjan was aan het rijden en de kart wilde niet meer rechtsaf, conclusie fuseelagers kapot.
We zijn binnen gekomen voor een reparatie en zo teruggevallen van plaats vier naar plaats negen en daar zou geen verandering meer in komen. Wij deden het hele weekend niet mee.
Vorig jaar behaalde wij de vijfde plaats en wij hadden zelfs als er geen code rood was (lees het verslag van Hahn vorig jaar) zicht op wellicht de overwinning, maar dat was toen.


Donderdag kwamen wij aan in Hahn voor weer een raceweekend.
Zaterdag een drie uurs race en zondag, zonder nog iets aan de kart te mogen doen een zes uurs race.

Kartbaan Hahn is wellicht een van de mooiste circuits die ik ken en waar ik op gereden heb.
Het asfalt is perfect al is er altijd wel het probleem van teveel grip.

De training op vrijdag verliep goed totdat Evert met het gehele loodsysteem (van 20 kilo) in zijn schoot binnen kwam, het loodsysteem was kompleet afgebroken van het frame.
En wat nu!!
Ronald kreeg de tip om naar Weiniken te gaan, want daar hebben ze een lasapparaat.
Jos was onze redder in nood, hij wilde voor ons het loodsysteem wel weer aan het frame lassen. Ronald moest alleen nog Evert binnen halen want die was ondertussen de baan weer op gegaan. Hobbel de bobbel kwam Evert uit zich zelf binnen, Evert bleek een aanvaring te hebben gehad met CK racing.
Gelukkig hadden zij niets over gehouden van de botsing, maar wij hadden een kromme achteras. Evert verloor de controle over de kart bij het aanremmen van een bocht en botste zodoende tegen kart nummer 99 (kan gebeuren, helaas).
Ronald ging naar Jos om te vertellen dat we nog een extra probleem hadden. Jos reageerde daarop koeltjes en zei: kom hier met die as die richt ik wel nadat ik klaar ben met lassen.
Top van Jos dat hij ons wilde helpen, en dat terwijl we ook nog in dezelfde klasse rijden!!
Na een tijdje konden wij de training weer vervolgen met een gerichte achteras en weer het loodsysteem op de goede plaats. Bedankt Jos een sigaartje heb je zeker verdiend!

Zaterdag voor de race was er geen kwalificatie, door middel van de stand in het kampioensschap werd de start opstelling bepaald. Alle teams hadden nog de hele ochtend om te trainen en daar maakte bijna alle teams gebruik van.
Edward van Speedsport Holland was ondertussen ook aangekomen met nieuwe banden, wij moeten de race beginnen met nieuwe banden (samen met de hele top zes)  dus besloten wij om nog even te gaan rijden met nieuwe banden en wellicht zo nodig de afstelling aan de kart te veranderen. Wij hadden vrijdag gereden met onze trainingsmotoren, zaterdag zouden we gaan rijden met zowel nieuwe banden als met de wedstrijd motoren.
Evert ging de baan op met onze wedstrijd motoren en na een paar rondjes kwam er rook uit een van de motoren een flinke knal volgde met veel rook en dat was een wedstrijd motor.
Dat kon er ook nog wel bij, de moed zakte in onze schoenen….
Ronald vloog naar Edward die onze motoren nagekeken had en klaar had gemaakt voor dit race weekend. Edward vond het probleem en verhielp het, gelukkig was de motor niet kapot.
De wedstrijd begon over een uur toen de motor het weer deed, Edward keek nog eens naar onze achteras die gericht was en zei toen met nog drie kwartier te gaan voor de wedstrijd:
Ik ga de achteras vervangen voor de zekerheid, er viel een doodse stilte en wij keken Edward aan…… we hebben nog maar  45 minuten voor de race, zei Ronald,  en ik heb geen zin om de eerste race te missen. Tijd zat zei Edward en hij begon de achteras te demonteren!!!! Oke dan.

Wij moesten naar binnen voor de briefing en lieten Edward alleen met zijn klus.
Na de briefing gingen wij weer naar onze tent om wellicht te horen dat wij de eerste wedstrijd niet mee konden doen. Maar, niets bleek minder waar te zijn, onze kart stond er geweldig bij met een gloednieuwe achteras. Edward keek Ronald aan en zei met een knipoog, ik zei het toch, tijd zat!.

Zoals al eerder in dit verhaal geschreven, de stand in het kampioenschap bepaalde de startopstelling in de drie-uursrace. Dat betekende dat TripleK voor VDH Motorsports 1, Koene en Kombikart Ekart vertrok. Aangezien deze teams een erestraf moesten afleggen, die in een 3-uursrace extra hard aankomt, waren de teams er net achter ousider voor de overwinning; VDH Motorsports 2, C2N/Telematch en Spareribs Express. Dat laatste team was in het eerste uur goed onderweg, maar viel terug door remproblemen. VDH Motorsports 2 had een losgelopen ketting en besloot daarop, net als het eerste team, de zaterdagrace te offeren voor een goede uitgangspositie voor de tweede race. Elk team mag in het kampioenschap immers één streepresultaat hebben. VDH Motorsports1 verruilde de verplichte banden parc fermé voor een oud maar razendsnel setje.

Van de outsiders bleef C2N/Telematch over. Zij gingen het laatste uur, waarin een regenbuitje zich beperkte tot een paar druppels maar niet doorzette, inderdaad aan de leiding. TripleK slaagde erin die koppositie van hen af te snoepen en de zaterdagrace te winnen. Derde werd Kombikart Ekart, vierde Koene en vijfde DoubleU. Al deze teams finishten binnen 17 seconden van elkaar, dat geeft aan hoe close het racen in de Kings of Karting is.

In onze klasse was Racemates.nl de sterkste en daarmee nam het opnieuw de leiding in het kampioenschap, voor B&B Racing dat een halve minuut te kort kwam. Spannend was de strijd om de derde plaats. 2MG nam die vlak voor de finish over van Racemates2, maar het had daar wel een tik op de bumper van Racemates2 voor nodig. Een normaal race-incident volgens de ‘dader’, een ongeoorloofd zetje volgens het slachtoffer en de wedstrijdleiding – gevolg: een ronde straf voor 2MG en toch slechts de vierde plaats.

Wij konden geen poten breken, ondanks dat onze tijden goed waren deden wij niet mee.
Even zag het er naar uit dat wij op plaats vijf zouden eindigen maar wij moesten nog een keer wisselen. Het bleek niet ons weekend te zijn en zeker niet het weekend van Evert.
Evert bleef tijden rijden van in de 1.12 hoog met als snelste tijd een 1.12,3 terwijl Ronald geregeld in de 1.11 reed met als snelste tijd een 1.11,5 Arjan reed ook geregeld in de 1.11 met zelf een snelste tijd van 1.10,9 Arjan schoot wel iets te vaak van de baan gelukkig zonder schade.
Wij besloten de race op plaats zes, gelukkig met nog wel veel brandstof in de tanks dus wij hoefde niet meteen te tanken in de volgende race, wellicht een voordeeltje in de volgende race.

De uitslag van de zaterdagrace fungeerde als startopstelling van de zondagrace. TripleK dus opnieuw op pole-position, maar niet voordat de tanks van hun kart helemaal schoongespoeld waren. Iemand was ‘s nachts namelijk het afgesloten parc fermé binnengeweest en had water in hun tanks gedaan. Gelukkig ondervond TripleK in de tweede race geen hinder van deze onsportieve daad, maar leuk was anders.


De top van het veld kwam al snel binnen om te tanken, waardoor pas na een paar uur duidelijk werd wat de werkelijke krachtsverhoudingen waren in het veld. Met uitzondering van de koppositie dan, want hoewel achteraan gestart, snelde VDH Motorsports1 door het veld en eigenlijk kwam de overwinning geen moment in gevaar. De tweede plaats was voor VDH Motorsports2, op de huid gezeten door Koene. Tien minuten voor tijd werd dat duel in het voordeel van VDH beslist toen Mike Koene bij het lappen van een achterblijver de aansluiting verloor. De vierde plaats was voor Kombikart Ekart, dat profiteerde van een ongelukkige tankstop van TripleK. Dat kwam gelijktijdig binnen met Koene en moest dus wachten.

In onze klasse was Racemates.nl opnieuw oppermachtig en daarmee is de titel in de pro-klasse een feit. B&B Racing moest de tweede plaats deze keer laten aan CK. Het moest zelfs alle zeilen bijzetten om de derde plek vast te houden tegenover 2MG. In het laatste half uur reden beide teams bumper aan bumper. Ondanks tanks die eigenlijk vijf minuten voor de finish leeg hadden moeten zijn en een koppeling die door de stoel heen in de rug van de rijder draaide, hield Arjen van B&B de derde plaats vast. De race had geen ronde langer moeten duren. Voor ons zetten het pech weekend in race 2 door, Arjan was aan het rijden en de kart wilde niet meer rechtsaf, conclusie fuseelagers kapot.
We zijn binnen gekomen voor een reparatie en zo teruggevallen van plaats vier naar plaats negen en daar zou geen verandering meer in komen. Wij deden het hele weekend niet mee.
Vorig jaar behaalde wij de vijfde plaats en wij hadden zelfs als er geen code rood was (lees het verslag van Hahn vorig jaar) zicht op wellicht de overwinning, maar dat was toen.

De zevende en laatste race in het NK Kings of Karting is op 25 oktober op het circuit van Veldhoven.
Arjan zal er dan niet bij zijn, hij zal vervangen worden door Huib van Alphen.

Laatst geupdate op ( woensdag 07 oktober 2009 )
 
< Vorige   Volgende >

FOTO S

Sponsoren

A van Buuren
v. Heert Motorservice
Publitas ICT

Agenda

Agenda is leeg
© 2018 Biposto Racingteam
Joomla! is Free Software released under the GNU/GPL License.