No flash player!

It looks like you don't have flash player installed. Click here to go to Macromedia download page.


Home arrow > Races 2009 arrow Kings of Karting race 4 Emmen 2009
Kings of Karting race 4 Emmen 2009

  
Het was moeilijk om te bepalen waar we nu stonden, door het stil leggen van de race is er een tweede race begonnen, deze twee uitslagen worden dan bij elkaar opgeteld en dat geeft dan de uiteindelijke uitslag maar dat is niet te zien op het uitslagenbord.


Na de race in Berghem (waar we waren uitgevallen omdat er geen gang in de kart zat) vertrok het team naar Emmen.
Evert en Ronald waren op zoek gegaan naar het probleem van onze kart, met de hulp van Hans van kartbaan Alnone kwamen we er achter dat het probleem niet zozeer in de kart zelf zat maar in het remsysteem. De remmen bleven na iedere keer dat we remden kortstondig aanlopen waardoor wij niet de bocht uitkwamen. Het probleem is uiteindelijk opgelost door het gehele remsysteem te vervangen. Nadat het remsysteem door Edward onderhanden was genomen hebben Evert en Ronald nog getraind in Berghem. Na een middag te hebben getest deed de kart weer wat hij moest doen, probleem opgelost!!!

Omdat het probleem opgelost is ging het team vol goede moed naar Emmen in onze oude kleuren, het blauw is vervangen door zwart.
Emmen is sowieso een baan waar wij goede ervaringen hebben ondanks het feit dat het er af en toe flink kan spoken wat het weer betreft.
In 2008 behaalde wij een vierde plaats dat was tot nu toe het hoogste wat we behaald hebben.

De training op zaterdag verliep best redelijk, we vonden al vlug een goede afstelling voor de race. Het weer was ook goed, op een enkele bui na verliep de dag bijna droog.
Volgens de weersvoorspelling zou dat zondag anders kunnen zijn, we zien wel???
Maar Biposto zou Biposto niet zijn als er tijdens de training niet iets verschrikkelijk mis zou gaan. Neem de race in Emsburen, waar tijdens de training de hele achterkant van de kart eraf gereden word door een of ander onverlaat. Kansloos!!
Nu zou de pech toekomen aan een van onze rijders in plaats van de kart. Evert tilde de kart aan de voorkant op om hem op de bok te zetten (notabene de lichtste kant) en Arjan en Ronald tilde de kart aan de achterkant op. Op dat moment hoorden zij hoe Evert zijn nekspier scheurde, afhankelijk dacht Evert dat hij een spier verrekt had en was stellig van overtuigd dat hij zondag gewoon de wedstrijd zou gaan rijden. Evert begon gaande de dag een houding aan te nemen om maar zijn nek te ontlasten. Het zag er niet goed uit, na om precies te zijn een ronde gereden te hebben (waar hij ongeveer een half uur over deed vanwege de enorme pijn) besloot het team naar huis te gaan zodat Evert naar de dokter kon gaan.
Na een bezoek aan het ziekenhuis werd een gescheurde spier in de schouder geconstateerd

Ja, en nou?? Evert zei bij de dokter spuit erin en ik ga zondag rijden. De dokter dacht daar anders over en zei dat hij het rustig aan moest doen anders zou hij een hele lange tijd uit de running zijn. Voor Evert was dit een enorme teleurstelling.
Het team besloot om maar met zijn tweeŽn de race te rijden, terwijl we eigenlijk wisten dat dat moeilijk zou worden. Het is immers een acht uurs race, maar hoe dan ook, we gaan rijden!

Edward van Speedsport Holland hielp ons bij het afstellen van de kart en met nog veel meer dingen. Edward had al gehoord van het ongelukje van Evert en kwam even polshoogte nemen. Na wat gesproken te hebben met het team flapte Ronald zonder nadenken eruit: zeg Edward heb jij zin om voor Evert in te vallen? Dit is natuurlijk een kansloze opmerking (dacht Ronald) des te meer omdat Edward veel teams ondersteunt. Maar tot onze vreugde zei Edward; waarom ook eigenlijk niet!

De startopstelling voor de race zou gelijk zijn aan de stand in het klassement, dus wij begonnen bijna achteraan. Edward begon de race, de vlag viel en het hele veld stormde op de eerste bocht af. Na de eerste bocht raakte twee karts in de problemen, een van de karts was Weiniken die in onze klasse reed. Na een bezoek aan de pits konden zij hun weg weer vervolgen alleen met veel achterstand

Edward was goed bezig, hij kon goed mee komen met de top drie in onze klasse.
Na Edward was het de beurt aan Arjan, de maximale rijtijd was geloot op 60 minuten.
Arjan was een half uur onderweg of de wedstrijd werd stil gelegd omdat de tijdwaarneming het niet meer deed. Code rood.
Nadat het probleem opgelost was werd de wedstrijd hervat zonder opwarm ronde en dat kwam sommige teams duur te staan. Weer stormde het hele veld op de eerste bocht af en sommige teams spinde in de bocht vanwege de koude banden. Een van die teams was B&B racing de nummer een van ons klassement. Zij konden hun weg weer vervolgen maar moesten wel een inhaal race beginnen. B&B racing zou de race uiteindelijk winnen ondanks een straf van acht ronden vanwege de verkeerde kant de pit in rijden (zij hadden een pech geval)

Wij reden op een gegeven moment op de derde plaats van het hele veld maar het zou maar van korte duur zijn of de super-pro klasse zou het een en ander recht zetten.
Na Arjan was het de beurt aan Ronald, wij reden in onze klasse op plaats 4.
Het weer was ons goed gezind het was nog droog maar de buien rader gaf aan dat het rond een uur zou gaan regenen.
Na Ronald was het weer de beurt aan Edward, nadat hij een half uur had gereden begon een van onze motoren in te houden, Edward probeerde het tijdens het rijden het probleem op te lossen maar dat lukte niet. Noodgedwongen werd een bezoek aan de pit gedaan en daar kwamen we tot de ontdekking dat een sproeier verstopt zat waardoor de motor geen brandstof meer kreeg.

Na ruim acht rondes te hebben stilgestaan (en dat heeft ons uiteindelijk de overwinning gekost) konden wij de race weer vervolgen.
Ook Ck racing kende veel problemen, zij staan op de derde plaats in onze klasse. Zij moesten noodgedwongen de pit bezoeken omdat ze problemen hadden met de remmen. Na een half uur in de pit te hebben gestaan konden zij weer meedoen aan de wedstrijd, echter met een flinke achterstand.

Het was moeilijk om te bepalen waar we nu stonden, door het stil leggen van de race is er een tweede race begonnen, deze twee uitslagen worden dan bij elkaar opgeteld en dat geeft dan de uiteindelijke uitslag maar dat is niet te zien op het uitslagenbord.

Emmen zou Emmen niet zijn als het niet zou gaan regenen. En inderdaad na een uur (zoals buien radar voorspelde) begon het te regen, en hoe! Het kwam met bakken uit de lucht.
Wij zijn binnengekomen voor regenbanden terwijl sommige teams door bleven rijden op slicks. Deze teams namen de gok dat het snel droog zou worden om zo een wissel te besparen.
Het werd inderdaad snel droog, maar voordat de baan opgedroogd was kwam er al weer een volgende bui en dat ging door tot aan het einde van de race. Uiteindelijk reden alle teams op regenbanden.
Koene (super-pro) probeerde het nog wel om van regenbanden naar slicks te gaan tussen de buien door maar dat bleek kansloos.

Arjan reed voor het eerst in de regen en deed dat erg goed. De rondetijden waren in de regen het beste van Edward, met een tijd van 58 en nog wat, was hij bijna de snelste van onze klasse. Ronald en Arjan deden het iets minder in de regen dus begon Evert te rekenen.
Evert was gedoopt tot teamleider en dat ging hem goed af! We moesten alle drie nog een keer rijden, als iedere rijder zijn stint van een uur uit zou rijden zouden wij wellicht op plaats 5 eindigen.
Dat is goed maar er zat meer in, het team besloot kortere stint tijden aan te houden voor Ronald en Arjan en dat werkte, ook mede door een pech geval van kart nummer 60 (gaskabel gebroken). Wij eindigden de race op plaats drie het best behaalde resultaat ooit!. Ene ik weet as is verbrande turf maar als wij geen pech hadden gehad dan hadden wij de wedstrijd gewonnen :)

Tijdens de vakantie staan er wat trainingsdagen op het program, we hopen dat Evert snel weer de oude is.
En Evert, wat denk jij? Zijn we hier misschien te oud voor en moeten we misschien maar een cursus punniken gaan volgen???? Echt Niet!!!

Volgende wedstrijd in Hahn. 

Uitslag 8-uursrace algemeen: 1 Triple K Racing 534 ronden ; 2 VDH Motorsports 1 532 ; 3 VDH Motorsports 2 531 ; 4 Koene Racing 529 ; 5 Kombikart Ekart 526 ; 6 Toekan Racing 522; 7 RAEK Racing 520 ; 8 C2N Telematch Racing 519 ; 9 B&B Racing (pro 1) 512 ; 2 Racemates.nl (pro 2) 511.
Uitslag 8-uursrace pro-klasse: 1 B&B Racing 512 ronden ; 2 Racemates.nl 511 ; 3 Biposto Racing 507.
 

Laatst geupdate op ( dinsdag 06 oktober 2009 )
 
< Vorige   Volgende >

FOTO S

Sponsoren

A van Buuren
v. Heert Motorservice
Publitas ICT

Agenda

Agenda is leeg
© 2018 Biposto Racingteam
Joomla! is Free Software released under the GNU/GPL License.