No flash player!

It looks like you don't have flash player installed. Click here to go to Macromedia download page.


Home arrow > Races 2008 arrow Kings of karting Race 6 Emsbüren 2008
Kings of karting Race 6 Emsbüren 2008


Wij hadden uitgekiend dat wij na het tanken de race uit konden rijden zonder nog te wisselen van rijder.
B&B reed ongeveer een halve ronde achter Ronald, de ronde tijden waren bijna gelijk maar na het tanken zouden we zeker terug vallen tot ver achter B&B.
Wij moesten de schade zo veel mogelijk beperken want zij moesten nog wisselen van rijder.


Het verbaasd mij iedere keer weer hoe snel zo seizoen voorbij gaat, zo ben je met je voorbereidingen bezig en zo ga je weer op weg voor de een na laatste race van het seizoen.
Voor de tweede keer dit jaar reisde het team af naar Emsbüren, wederom was Winfried er niet bij en zou net zo als de vorige race Peter zijn plaats innemen.
Winfried heeft vanuit het buitenland ons laten weten dat hij ook de laatste race er niet bij zal zijn omdat hij vanwege zijn werk langer in het buitenland blijft. Kleine tegenvaller want Peter kan vanwege zijn werk Winfried in de laatste race niet vervangen. Het team heeft Davey Spelde uit Almere benaderd om Winfried te vervangen voor de laatste race in Emmen.

Het team kwam al vroeg aan in Emsbüren, het weer was prima en dat zou volgens de verwachtingen ook zo blijven. Nadat we alle drie de nodige rondjes hadden gereden om te wennen begonnen we met de afstelling van de kart.
Al snel hadden we een goede afstelling gevonden maar dat was nog op oude banden. Door de ervaring van de vorige race, wisten we dat nieuwe banden de afstelling negatief zouden kunnen beïnvloeden. Dus besloot het team om op nieuwe banden de baan weer op te gaan om wellicht onze afstelling bij te stellen. We moeten immers de race starten op nieuwe banden omdat de eerste zes in het klassement moeten banden afnemen in het park fermé.
Niels kwam na wat rondjes op nieuwe banden weer de pit in gaf wat aanwijzingen aan het team door wat betreft de afstelling. Niels klaagde over te veel overstuur.
Na wat veranderingen deed de kart wat wij wilde maar we bleven ietwat overstuur houden. We konden niet meer aan de tijden komen van de ochtend, wellicht werd de baan langzamer vanwege de oplopende buitentemperatuur? Wie zal het zeggen?
We moesten nog wat vinden om het overstuur eruit te krijgen en weer naar de tijden te gaan van de ochtend.
Niels ging weer nadat we weer het een en ander hadden veranderd de baan op en kwam na wat rondjes gereden te hebben weer terug de pit in met de mededeling dat het allemaal beter was maar hij was nog niet tevreden. Na wat aan dringen van Niels om de kart nog beter te krijgen, besloten wij nog iets te proberen en stuurden Niels vervolgens weer de baan op.
De laatste verandering kwam ons duur te staan want Niels parkeerde de kart in de bandenstapel. De schade was een kromme spoorstang en een balende en vloekende Niels.
Gelukkig was Sonic Schadow bereid om ons te helpen om de schade te repareren, dank daarvoor!

Ondanks Niels zijn uitstapje waren we toch klaar voor de race, een goede nachtrust en dan de race die geen zes uur zou duren maar zeven uur, dit vanwege het uur te kort in de race van Spa door het “benzine schandaal”. Lees verslag van Hahn.

De race begon om tien uur en zoals gezegd was het weer prima, wij vertrokken de race in het middenveld, er was geen kwalificatie maar de start opstelling werd bepaald door de loting van de vorige race maar dan in omgekeerde volgorde. De stint tijd werd bepaald op 50 minuten.
Zoals gewoonlijk zou Niels de race starten en stond dus net als de vorige race naast de almachtige Koene (sorry Mike kon het niet laten, nee hoor: Mike en ik hebben het voorval in Veldhoven uitgepraat en zijn tot de conclusie gekomen dat het een race-incident was en dat hij er niets aan kon doen, in dit geval bedoel ik de “almachtige” in de goede zin van het woord mede omdat zij ook deze race weer compleet domineerde en gewoon kampioen zullen worden!!)
De grote afwezige was van der Helm 2e in het kampioenschap, onbegrijpelijk….?

In de race werd al snel duidelijk dat het in de super-pro ging tussen Koene, 3K, Sonic Shadow en Kombikart Ekart en in onze klasse werd er gevochten om de eerste drie plaatsen door uiteraard C2N, H.S.R. , Racemates en Toekan.
De plaatsen 4, 5 en 6 werden zwaar bevochten door B&B, CK, het Damesteam en ons.

Links en recht werden er wat straffen uit gedeeld door de wedstrijdleiding wegens stint tijd overschrijding en sommige teams kregen straf omdat zij wat aan het duwen en trekken waren.
Wij bleven van dit alles bespaard, dat was de vorige keer wel anders toen overschreden wij de maximale stint tijd en kregen tot 4 strafronden.
Zo ondervonden sommige teams wat pech, het Damesteam verloren heel veel tijd door het verschuiven van een achteras, zij eindigde de race op voor hen een teleurstellende plaats 10 en overall op plaats 18.
Terwijl wij reden op plaats 6,7 en er eigenlijk voor ons niets meer in zat dan dat, kreeg Toekan (die op plaats 4 lag) pech met een motor, zij kwamen binnen voor een motor wissel. Hierdoor verloren zij hun vierde plek aan CK en schoven wij door naar plaats 5.
Pech voor CK en Biposto was dat Toekan weer de baan op kwam en als een kogel gingen. De rondetijden van Toekan waren van dien aard dat ze gedurende de race al weer snel aansluiting kregen op ons.
CK reed prins heerlijk rond op plaats 4 en waren voor ons toen een maatje te groot (wij reden rond op plaats 6, Toekan reed al weer op plaats 5) totdat ook voor hen het noodlot toesloeg, zij waren genoodzaakt de pit op te zoeken voor het vervangen van een voorwiel (het lager was uit het wiel gelopen).

CK kwam weer de baan op maar ze hadden heel veel tijd verloren en kwamen achter ons de baan op met 4 ronden achterstand. “Game over” zij eindigden de race op plaats 7 en overall op plaats 14.
Wij kregen nog een leuke strijd tussen B&B die door alles wat andere teams was over komen rond reed op plaats 6.
Onze ronde tijden waren bijna gelijk aan die van B&B dus was het voor ons belangrijk om snel de pitstops te doen,

Ronald reed de een na laatste stint, wij moesten nog wel een keer tanken, Niels zou de laatste stint voor zijn rekening nemen.
B&B hoefde niet meer te tanken maar moesten nog wel een keer wisselen van rijder om niet de maximale stint tijd van 50 minuten te overschrijden .

Wij hadden uitgekiend dat wij na het tanken de race uit konden rijden zonder nog te wisselen van rijder.
B&B reed ongeveer een halve ronde achter Ronald, de ronde tijden waren bijna gelijk maar na het tanken zouden we zeker terug vallen tot ver achter B&B.
Wij moesten de schade zo veel mogelijk beperken want zij moesten nog wisselen van rijder.

Ronald kwam binnen om te tanken en gaf zijn vijfde plaats af aan B&B, het tanken en de wissel ging redelijk vlot, Niels nam het stuur over en kwam met een ronde achterstand achter B&B terecht.
Trappen met dat hok was Niels zijn missie om zo zoveel mogelijk tijd in te lopen op B&B voordat zij binnen zouden komen voor hun wissel.
Niels haalde voordat ze binnen kwamen voor de wissel B&B in en kwam zo in de zelfde ronde terecht. Een wissel duurt zo’n 40 a 45 seconden dus wie weet komen wij nu voor B&B terecht na hun wissel om zo een beker naar huis te kunnen nemen.

De spanning was te snijden tussen Biposto en B&B. Toen B&B ging wisselen kwamen ze net voor ons weer de baan op. Niels kwam met veel meer snelheid aan en kon B&B direct na de eerste bocht overmeesteren!
De strijd tussen ons en B&B duurde maar even, Niels was veel sneller en het duurde niet lang of wij hadden een voorsprong opgebouwd van 16 seconden.
De race duurde nog een half uur dus het kartje maar heel thuis brengen om zo als vijfde de race te eindigen.

Wij hadden deze race alles goed voor elkaar, maar dat geldt ook voor vele andere teams in onze klasse.
C2N is na deze race kampioen geworden in onze klasse, (gefeliciteerd jongens) volgend jaar zullen zij uit komen in de super- pro en ik denk dat ze een geduchte tegenstander zullen zijn voor Koene, Sonic shadow (en andere teams)  die door hun 4e plaats in de race nu tweede algemeen staan in hun klasse.

Wanneer volgend jaar de eerste drie (C2N, H.S.R. en Toekan) naar de super-pro gaan (wat ook zou moeten gebeuren volgens het reglement). Dan kunnen wij ons opmaken voor een heel mooi, spannend pro-kart kampioenschap.
Wij hebben onze zesde plaats in onze klasse vrij zeker gesteld en daar zijn wij redelijk blij mee gezien het ons tweede jaar is in de Kings of Karting.

Rest mij Peter namens het team enorm te bedanken voor zijn inzet en motivatie (toch een beker Peter!) en natuurlijk de jongens van Sonic Shadow voor het repareren van de kart en Martin voor de bandjes.

Volgende race 9 November in Emmen, proberen onze 4e plaats te verbeteren.

Kings of Karting 2008 race 6: Kwalificatie


Pos.Nr.Team naamMerkKlasseBesteVerschilGatRonde

Kings of Karting 2008 race 6: Wedstrijd


Pos.Nr.Team naamKlasseVerschilGatNr. PitsTijd in pitsBesteIn

11Koene RacingSP580 ronden 915:0842.132369
2173KSP-- 1 ronde --51.546813:3042.293442
39Kombikart EkartSP11.05711.057814:3942.172445
452Sonic ShadowSP-- 3 rondes --1:35.714814:2742.223510
510Van der Helm 2SP-- 6 rondes --1:49.170815:0542.412571
64C2N / Telematch RacingP13.73013.730918:2842.255441
755H.S.R. Racing TeamP-- 7 rondes --34.730815:2442.26359
87Exige RacingSP-- 8 rondes --47.824815:2442.514500
991Racemates.nlP-- 9 rondes --30.421916:3642.460561
1015ToekanP-- 12 rondes --2:20.7291019:5742.549253
1127RAEK RacingSP-- 13 rondes --31.400816:0842.384519
1222Biposto Racing TeamP-- 14 rondes --46.454815:3642.789451
1311B&B Racing 1P25.59325.593815:0042.923334
1499CK RacingP-- 18 rondes --2:21.6011021:0242.747363
1523Scuderia SignoriSP-- 23 rondes --3:12.8311122:4142.584171
1684Hesselink Endurance RacingP-- 25 rondes --4:49.239917:5443.086447
1783WeinekenP-- 33 rondes --5:52.622919:0643.54991
1828DamesKartTeam.nlP-- 38 rondes --4:04.544828:5542.912396
1919Racemates.nl 2P-- 39 rondes --50.9171231:3143.017513
DNF25SpareRib ExpressSP  815:2542.15599
DNF32Scuderia Signori 2P  51:30:4942.64240
























































































































































































































Laatst geupdate op ( donderdag 04 december 2008 )
 
< Vorige   Volgende >

FOTO S

Sponsoren

A van Buuren
v. Heert Motorservice
Publitas ICT

Agenda

Agenda is leeg
© 2018 Biposto Racingteam
Joomla! is Free Software released under the GNU/GPL License.