No flash player!

It looks like you don't have flash player installed. Click here to go to Macromedia download page.


Home arrow > Races 2008 arrow Kings of Karting race 4 Hahn 2008
Kings of Karting race 4 Hahn 2008

Al snel werd duidelijk dat we qua rondetijden goed mee konden komen en met een goede pitstop strategie zouden we hoog moeten kunnen finishen.

Hoe iets goeds toch nog slecht kan aflopen…..

Op donderdag 3 juni vertrok het team naar het plaatsje Hahn in Duitsland. Hahn ligt ter hoogte van Trier. In Hahn zou op zaterdag en zondag het race weekend gehouden worden. Aangezien er dan op vrijdag getraind moest worden moesten we op donderdag al vertrekken.
Na een reis van bijna 500 km kwamen we aan op een oude en verlaten Amerikaanse luchtmacht basis en we dachten, dit is niet goed! Het enige wat we zagen was het vliegveld van Hahn en oude loodsen voor gevechtsvliegtuigen en hoge hekken met prikkeldraad rollen erop. Maar goed het moest hier wel zijn, was ons verteld. We reden nog wat verder over een weg waar al jaren geen onderhoud aan was gepleegd en ja hoor, een bordje met daarop “Kartbahn”. We zaten dus toch goed. Op de parkeerplaats aangekomen zagen we het team van Sonic Shadow en C2N Telematch al staan en die waren druk bezig met het rijden van hun rondjes op de kletsnatte baan, want de regen viel met bakken uit de hemel. Ronald en Winfried hadden besloten om in een grote tent te slapen op de baan dus werd tussen de regendruppels door begonnen met het opzetten van de tent en het uitladen van de kart, veldbedden, onderdelen en slaapzakken. 
Toen alles eenmaal stond was het ook al weer tijd om een hapje te gaan eten dus werd er besloten om naar een hotel/restaurant te rijden en te gaan genieten van een schnitzel met friet.
Een klein uurtje later werd met een volle maag weer terug gereden naar de baan, waar Niels ook was gearriveerd. Na de kart opgebouwd te hebben nog even bij BnB, die inmiddels ook was gearriveerd, een biertje gedronken in hun tent en toen slapen.
Op vrijdag morgen werd om 10.00 uur begonnen met de training en de kennismaking met de baan, want Ronald en Winfried kenden deze baan nog niet.  We waren het er al snel over eens, dit is de mooiste baan waar we gereden hebben; snel, hoogteverschillen en een paar moeilijke bochten. Nu de kart zien af te stellen. Aan het einde van de middag en na van alles geprobeerd te hebben stonden we toch een beetje sip te kijken. Net als vele andere teams kregen we maar geen goede afstelling, dus Edward Terol van Speedsport Holland maar eens gevraagd om een paar rondjes te rijden om te kijken wat we moesten doen. Na 2 ronden kwam hij al weer binnen met dezelfde conclusie als die wij ook al hadden, teveel overstuur door gebrek aan grip aan de achterzijde en werd besloten de sporing achter te veranderen en de stand van het stoeltje te veranderen. Weer de baan op en eindelijk een lach op het gezicht, we hebben eindelijk grip dat zich ook meteen vertaalde in goede rondetijden.
Op zaterdag werd begonnen met een duurtest om te bepalen hoe lang we op volle tanks konden rijden. Zo konden we een strategie bedenken voor de 3 uurs race die later op die dag van start zou  gaan. En natuurlijk ook voor de 6 uurs race van zondag want na de 3 uurs race moesten alle karts het Parc Ferme in en mocht er niet meer gesleuteld worden. De 6 uurs race op zondag zou dus beginnen met de kart waarmee we eindigden op zaterdag.
De 3 uurs race zou begonnen worden door Niels, die moest starten in het middenveld omdat de startopstelling bepaald werd door de stand in algemeen klassement.
Al snel werd duidelijk dat we qua rondetijden goed mee konden komen en met een goede pitstop strategie zouden we hoog moeten kunnen finishen. Voor onze laatste pitstop en tankstop reden we op een prima 4e plaats, maar toen sloeg het eerste pech gevalletje toe. Gelijk met ons kwam er een ander team binnen en die stopten vrolijk voor de ingang van de tankstraat om daar hun rijders en gewicht wissel te doen en wij stonden daar achter en konden geen kant meer op. En alsof het niet slechter kon gingen ze ook nog eens tanken en moesten we daar ook nog eens op wachten. Conclusie: Heel veel tijd verloren en nog veel erger, onze prima 4e plaats. We finishten deze race dan ook als 7e.
Zoals al eerder vermeld, de karts stonden nu in het Parc Ferme en werd er naar de prijsuitreiking naar de Paddock Club vertrokken alwaar een BBQ klaar zou staan, aangeboden door de organisatie.
Na een lekker hapje en glaasje en een gezellige avond werd de slaapzak weer aangetrokken.
Op zondag  mocht er 1 rijder per team, op afroep, naar de kart om nog even de bandenspanning te controleren en evt. te veranderen en de ketting te sprayen en deze mocht vervolgens de kart op de start grid zetten zodat de 6 uur durende race 2 van start kon gaan.
Niels zou ook deze race starten en door onze toch goede pitstop strategie konden we veel langer doorrijden dan andere teams, voordat er getankt moest worden en reden we zelfs een tijd op plaats 1 in de pro klasse en 5e algemeen.
Helaas was de temperatuur op zondag een stuk lager dan op zaterdag en op vrijdag, wat meteen te merken was aan de wegligging. De kart gleed weer in bijna alle bochten en er moest flink ons best gedaan worden om redelijk goede ronde tijden op de klokken te krijgen. Niels en Ronald hadden de minste moeite met zo’n glijdende kart, Winfried echter had daar meer moeite mee. Door goed te kijken naar onze naaste concurrenten en wanneer zij hun tankstop deden, wisten we dat een hele goede uitslag toch mogelijk moest zijn. Sterker nog, dit zou ons eerste podium in de Kings of Karting worden. Met nog 70 minuten te rijden deden wij, rijdend op plaats 5, onze laatste rijders wissel en aangezien wij niet meer hoefden te tanken en HSR en BnB rijdend op plaats 3 en 4, nog wel, zouden we dus zonder problemen op plaats 3 eindigen. Maar net op het moment dat Niels de baan op reed kwam er een code rood en werd de race stilgelegd. Iedereen zat vragend te kijken wat er aan de hand was, er was geen ongeluk gebeurd, de stroom was niet uitgevallen dus wat was er dan aan de hand? Na een paar minuten kwam het verlossende antwoord, de benzine was op! Tja en nu?

Na nog even gewacht te hebben kwam de organisatie met hun mededeling. Na een kort beraad met de KNAF officials werd besloten om de race te stoppen, omdat er meer dan 75% van de race verreden was. De plaats die iedereen  1 ronde voor het ontstaan van de code rood had, was de eind uitslag. Daar ging onze eerste podiumplek. Net nu wij het tactisch en technisch goed voor elkaar hadden gebeurd er dit! En zo eindigde een goed weekend in een enorme teleurstelling. Zo erg zelfs dat ook meteen werd besloten om de hele boel in te pakken en naar huis te rijden, terwijl het eigenlijk de bedoeling was om pas op maandag morgen terug te rijden. Wij hebben uiteindelijk slechts een 5e plaats behaald terwijl een 3e plaats wel haalbaar moest zijn!
Daar waar verliezers zijn, zijn ook winnaars. De grootste winnaars hier waren in de pro klasse BnB en HSR die zo hun voorsprong op ons konden vergroten. Bij de Super pro was dat JB-racing, en Koene die respectievelijk 1e en 2e algemeen werden. De grote verliezer hier was HIK/vdHelm, die 3e werd maar door de code rood zo hun 1e plaats verloren en dus veel punten verspeelden in hun jacht op Koene die eerste staat in het algemeen klassement.
In de pro klasse werd C2N 1e, Toekan 2e en HSR 3e.

De volgende wedstrijd wordt verreden op 31 augustus op kartbaan Veldhoven.

Kings of Karting 2008 race 4: Wedstrijd Zaterdag

Pos.Nr.Team naamKlasseVerschilGatNr. PitsTijd in pitsStrafBesteIn
 177HIK /  van der HelmSP-- 150 ronden -- 41:44 1:10.487150
 259JB RacingSP40.53140.53141:41 1:10.771144
 342Double U RacingSP53.40112.87041:57 1:10.65127
 410Van der Helm 2SP64.23910.83841:50 1:10.865110
 552Sonic ShadowSP-- 1 ronde --10.72041:56 1:10.761137
 69Kombikart EkartSP2.0982.09841:55 1:10.702147
 71Koene RacingSP2.6340.53641:44 1:11.05998
 84C2N / Telematch RacingP21.14418.51041:52 1:10.806103
 915ToekanP24.9143.77042:08 1:11.098132
1055H.S.R. Racing TeamP48.12623.21241:54 1:11.217141
1111B&B Racing 1P--2 ronden --59.91942:01 1:11.276142
1227RAEK RacingSP5.2625.26242:59 1:11.18062
1391Racemates.nlP5.4220.16041:58 1:11.417146
1499CK RacingP-- 3 ronden --1:18.13441:59 1:11.39829
1522Biposto Racing TeamP10.76510.76542:13 1:11.330127
1628DamesKartTeam.nlP-- 4 ronden --1:22.97642:43 1:11.941138
1769Grimmelt - HeijlSP-- 5 ronden --17.03142:50 1:11.52890
187Exige RacingSP 39.55042:32 1:10.85034
1984Hesselink Endurance RacingP-- 7 ronden --5:14.59942:29 1:12.216115
2032Scuderia Signori 2P-- 8 ronden --1:28.43576:21 1:11.625141
2120Carrera RacingP 27:54553:26 1:12.53430
2219Racemates.nl 2P-- 11 ronden --3:19.06342:53 1:14.198138
2323Scuderia SignoriSP-- 41 ronden --39:42.630946:08 1:11.75215
2460Renault TrucksP-- 99 ronden -- 61:44:21 1:11.83310

Kings of Karting 2008 race 4: Wedstrijd Zondag

Pos.Nr.Team naamKlasseVerschilGatNr. PitsTijd in pitsStrafBesteIn
 159JB RacingSP-- 240 ronden -- 52:05 1:10.53619
 21Koene RacingSP0.8430.84362:31 1:10.69574
 377HIK /  van der HelmSP5.4264.58362:35 1:10.30128
 49Kombikart EkartSP48.03142.60552:32 1:10.578174
 57Exige RacingSP-- 1 ronde --54.06852:46 1:10.69634
 642Double U RacingSP23.68023.68052:29 1:10.640135
 74C2N / Telematch RacingP-- 2 ronden --42.52662:41 1:10.745209
 852Sonic ShadowSP35.52835.52863:04 1:10.667215
 915ToekanP40.5325.00463:16 1:10.991209
1055H.S.R. Racing TeamP-- 3 ronden --14.33662:53 1:11.075109
1111B&B Racing 1P1.3281.32852:36 1:11.078194
1227RAEK RacingSP22.25320.92563:10 1:10.768205
1322Biposto Racing TeamP-- 4 ronden --1:50.87152:35 1:11.00428
1491Racemates.nlP14.11014.11063:15 1:11.18436
1599CK RacingP28.76914.65952:28 1:11.066185
1610Van der Helm 2SP-- 5 ronden --47.0906  1:10.54141
1769Grimmelt - HeijlSP44.63444.63464:09 1:11.20979
1828DamesKartTeam.nlP53.4138.77953:15 1:11.40631
1923Scuderia SignoriSP-- 8 ronden --2:55.92845:30 1:11.383183
2020Carrera RacingP-- 9 ronden --3:02.43953:09 1:12.45539
2119Racemates.nl 2P-- 15 ronden --7:02.04465:26 1:13.39776
2260Renault TrucksP-- 16 ronden --46.861815:52 1:11.58653
2332Scuderia Signori 2P-- 66 ronden -- 51:16:01 1:11.622173
2484Hesselink Endurance RacingP-- 148 ronden -- 5  1:12.9064

Laatst geupdate op ( donderdag 04 december 2008 )
 
< Vorige   Volgende >

FOTO S

Sponsoren

A van Buuren
v. Heert Motorservice
Publitas ICT

Agenda

Agenda is leeg
© 2018 Biposto Racingteam
Joomla! is Free Software released under the GNU/GPL License.