No flash player!

It looks like you don't have flash player installed. Click here to go to Macromedia download page.


Home arrow > Races 2008 arrow Kings of Karting race 3 Emsburen 2008
Kings of Karting race 3 Emsburen 2008

Het team maakte een fout en heeft dat duur moeten bekopen!.. maar regels zijn regels.

Race drie van de Kings of Karting werd verreden op een voor vele een nieuwe baan.
Emsburen is een korte maar bochtig circuit met weinig rechte stukken, een juiste afstelling was dus van groot belang. Het weer was mooi, maar er was altijd de dreiging van een bui.

De kwalificatie verliep in de eerste helft in zo’n dergelijke bui, voor ons verliep het eerste gedeelte van de kwalificatie erg goed (als het nat is doen wij het nl. erg goed).
Wij reden met onze rondetijden op plaats 6 overall, totdat de regen ophield en het tweede gedeelte van de kwalificatie de baan droog werd.
Met een ronde tijd van 44.037 kwalificeerde wij ons op plaats 15 overall en op plaats 5 in onze klasse.

Niels zou de race starten, het weer zag er goed uit en vele gingen ervan uit dat we een droge race zouden krijgen. Het probleem dat wij in Spa hadden met de remmen was opgelost, er was een hele nieuwe remkklauw opgekomen. In tegenstelling met voorgaande races hadden wij onze afstelling goed voor elkaar en dat was in de race goed te merken. Na de stint van Niels was het de beurt aan Ronald en reed het team in de top vijf van onze klasse.
Ronald reed de baan op en zijn stint zou duren tot dat de tanks leeg raken. Na een half uur gereden te hebben begon een motor in te houden, tijd om te tanken en te wisselen van rijder.
Donkere wolken verschenen, maar het bleef vooralsnog droog. Na het tanken was het de beurt aan Winfried, de lucht werd steeds donkerder en we moesten maar rekening houden met een flinke regen bui.
Na ongeveer 60 minuten te hebben gereden te hebben kwam Winfried binnen voor zijn wissel (de stinttijd was bepaald door loting op 65 minuten).
Niels nam het stuur over, het was nog steeds droog. Niels had nog geen half uur gereden of de verwachte bui kwam en hoe! Alsof er een kraan open werd gezet!
Niels kwam binnen voor regenbanden en het team besloot om Niels door te laten rijden, daar gingen wij als team de fout in wat ons uiteindelijk en podium plaats kosten. Niels reed verschrikkelijk goed in de regen, het kwam met bakken uit de lucht. Door de snelle wissel en het goede rijden van Niels reden wij op plaats drie in onze klasse. Niels reed op een gegeven moment de derde tijd in de race, het zag er goed uit voor ons totdat de wedstrijdleiding naar het team toe kwam met de mededeling dat wij de rijtijd hadden overschreden en dat wij vier ronden aftrek zouden krijgen. Wij hadden Niels niet door mogen laten rijden, terwijl wij dachten we hebben toch op tijd onze stop gemaakt. De maximale rijtijd is bedoeld om de rijder niet te lang te laten rijden, na de race hoorde wij geluiden van andere teams dat er wel vaker door gereden word na een wissel alleen moet je dan van helm wisselen zodat het niet opvalt. Wij zijn denk ik niet zo gehaaid om dit soort dingen te bedenken zeker niet als er geen opzet in het spel is.

Het team viel van plaats drie terug naar plaats zeven, de race was gelopen (sterker nog het hele kampioenschap is gelopen). Wij hadden een goede klassering nodig om de kop van het kampioenschap te kunnen blijven volgen

Het team maakte een fout en heeft dat duur moeten bekopen!.. maar regels zijn regels.

Snelste tijd in de race:

Niels:43.067
Winfried:43.270
Ronald:43.427

  “Koene 1 die de gehele dag de snelste was zowel op droog als op een natte baan passeerde als eerste de finishlijn, maar kreeg in verband met een te laag gewicht 6 ronden aftrek en werd hiermee  toch nog 2de achter Hik van der Helm. Omdat koene1 de race uitreed op regenbanden die inmiddels getransformeerd waren tot slicks was hun totaal gewicht ook afgenomen. Hiermee was een lichte paniek binnen het Koene kamp zichtbaar. Met allerlei tekens probeerden ze Chris ( de Belg die voor Koene rijdt ) duidelijk te maken dat het gewicht een probleem ging worden. Er werd van alles getoond vanaf de zijkant en Chris begreep uiteindelijk wat er gaande was, hij zou te licht over de streep gaan komen.  Het leek de mensen van Koene aan de kant het beste dat Chris direct binnen kwam om de schade zo klein mogelijk te houden. Maar Chris bleef of mocht doorrijden. Na de finish werd Chris door de organisatie en andere rijders met argusogen gadegeslagen.
 
Dit slaat echt alles…...Chris was zo blij dat hij na het passeren van de finish zijn vreugde uitte door achter het bosje, nog net zichtbaar voor iedereen languit in een plas water ging rollen (gewicht verzamelen). Hij was nog niet nat genoeg en ging daarna nog een keer den Heer dankend op zijn knieën in de plas met water zitten (alweer iets zwaarder). Chris zelf had niet in de gaten dat iedereen hem gadesloeg. Na weer enkele honderden meters verder te hebben gereden, maakte Chris nog een uitstapje, door in het grasveld nog eens rond te gaan wandelen om gewicht te verzamelen. Uiteindelijk bleek tijdens de meting dat Chris toch nog ruim te licht was.  Hoe noem je zoiets eigenlijk professioneel gedrag, entertainment, bewust onsportief gedrag dacht ik zelf. Uiteindelijk kreeg Koene 1 in niet alleen mijn ogen een veel te lichte straf van 6 ronden aftrek?.   
 
Ik welke verhouding staat deze straf eigenlijk…..
De wijze heren hebben dit besluit nou eenmaal genomen een besluit dat al voorspeld werd door menigeen en we zullen ons er weer bij neer moeten leggen.
Voor een bougie met een R of geen R erop die je per abuis hebt gemonteerd wordt je gediskwalificeerd en voor dit voorval bewust onsportief gedrag, komt Koene1 eraf met een strafje van 6 ronden. 
 
De pest is dat we allemaal te graag rijden, dat we er allemaal een kapitaal voor over hebben om toch een keer op het hoogste treetje te kunnen staan. Maar zulke acties zetten je wel aan het denken, is het nog wel zo leuk ......... Ja, het is nog steeds leuk , denk ik
 
Vader Koene en Mike waren er goed ziek van, maar wij en waarschijnlijk anderen ook en nog steeds.”

Kings of Karting 2008 race 3: Kwalificatie

Pos.Nr.Team naamMerkKlasseBesteVerschilGatRonde
177HIK / van der HelmMS KartSP43.012  22
21Koene RacingKoeneSP43.0280.0160.01626
352Sonic ShadowMS KartSP43.0910.0790.06317
410Van der Helm 2MS KartSP43.1240.1120.03316
54C2N / Telematch RacingKoeneP43.1790.1670.05520
69Kombikart EkartKombikartSP43.3030.2910.12421
723Scuderia SignoreKoeneSP43.3260.3140.02321
855H.S.R. Racing TeamKoeneP43.3750.3630.04916
925SpareRib ExpressKoeneSP43.4090.3970.03426
1032Scuderia Signori 2KoeneP43.4310.4190.02224
1127RAEK RacingMS KartSP43.4700.4580.03918
12173KMS KartSP43.4920.4800.02222
1311B&B Racing 1KoeneP43.6610.6490.16925
147Exige Racing7Kart TDBSP43.8010.7890.14025
1522Biposto Racing TeamMS KartP43.8860.8740.08525
1699CK RacingKombikartP44.1971.1850.31117
1715ToekanMS KartP44.2991.2870.10215
1891Racemates.nlKoeneP44.3991.3870.1008
1983WeinekenMS KartP44.6881.6760.28925
2028DamesKartTeam.nlEglemP44.9811.9690.29316
2119Racemates.nl 2KoeneP45.6842.6720.7037
2284Hesselink Endurance RacingMS KartP50.0237.0114.339

9

Kings of Karting 2008 race 3: Wedstrijd

Pos.Nr.Team naamKlasseVerschilGatNr. PitsTijd in pitsBesteIn
177HIK / van der HelmSP443 Ronden 716:4642.55424
21Koene RacingSP-- 1 ronde -- 713:2342.382173
310Van der Helm 2SP-- 4 rondes -- 616:1742.55831
452Sonic ShadowSP-- 5 rondes --41.163615:2242.68019
555H.S.R. Racing TeamP0.3740.374616:0542.41228
64C2N / Telematch RacingP-- 7 rondes --1:00.545615:4742.599181
77Exige RacingSP4.6634.663616:2642.76919
827RAEK RacingSP-- 8 rondes --57.397615:2442.81775
915ToekanP-- 9 rondes --32.585616:2443.151167
1011B&B Racing 1P7.2987.298717:5842.79982
1191Racemates.nlP-- 10 rondes --1:02.960618:5643.24936
1299CK RacingP-- 16 rondes --4:41.562821:1442.927118
139Kombikart EkartSP0.6780.678626:2742.62648
1422Biposto Racing TeamP-- 17 rondes --31.016820:4143.06728
1525SpareRib ExpressSP2.2922.292924:5242.707174
1628DamesKartTeam.nlP-- 22 rondes --3:52.241823:2743.25893
1784Hesselink Endurance RacingP-- 25 rondes --2:12.180922:1042.716179
1883WeinekenP-- 36 rondes --10:22.788930:1943.801143
DNF23Scuderia SignoreSP-- 49 rondes -- 949:1342.80726
DNF32Scuderia Signori 2P-- 90 rondes -- 101:07:5043.17043
DNF173KSP  512:1742.768184
DNF19Racemates.nl 2P-- 267 rondes -- 73:30:3344.07085

Laatst geupdate op ( donderdag 04 december 2008 )
 
< Vorige   Volgende >

FOTO S

Sponsoren

A van Buuren
v. Heert Motorservice
Publitas ICT

Agenda

Agenda is leeg
© 2018 Biposto Racingteam
Joomla! is Free Software released under the GNU/GPL License.